Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning vad tycker du om wintec sadlarna? :) Vilka modeller har du erfarenhet av? :D
Svar
13
· Visningar
11 423
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Hoppla! Söker ett inte allt för dyrt brunt träns till min nya sadel, helst acchen eller pullargrimma, vore inte fel om man kunde köpa...
Svar
2
· Visningar
1 120
Senast: Tagliabue
·
Utrustning Är det någon som hur detta täcke? Hur är det i tyget? Är det mjukt eller mer det där plastiga hårda? Och den nya rambo flughuvan, som...
Svar
1
· Visningar
1 121
Senast: Hench
·
Utrustning Provade hjälmar idag och kom hem utan :/ Hittade en prisvärd 400:- 57 satt illa över pannan med lätt tryck och 58 satt bekvämt men rörde...
Svar
9
· Visningar
1 274
Senast: aprilmaj
·
E
Utrustning Då mitt sto är väldigt trång i munnen så får lätt sår i munnen! Detta ska då bero på tränset, sidostyckena osv som trycker emot! Då jag...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej Jag har en häst som har mycket manke, lång rak rygg och är tunn över ryggen, jag är ute efter en dressyrsadel till henne, då hon är...
Svar
2
· Visningar
1 266
Senast: idala
·
Utrustning Hej! Undrar om någon kan berätta för mig vilken skilland det är mellan dom olika Amigo täckena, finns ju Mio, Hero m.m. Vilket är...
Svar
3
· Visningar
1 513
Senast: Taz
·
Utrustning hur gör ni för att få den gamla slitna utrustningen att glänsa lite extra på träning och tävling? när enkel rengörning inte hjälper på...
Svar
3
· Visningar
1 301
Senast: Nominous
·
Utrustning Hej! Jag behöver köpa nya ridstövlar och var och provade i en butik idag. Mountin Horse Richmond highrider kändes hårda i foten och...
Svar
4
· Visningar
2 180
Senast: Sibylla
·
N
Utrustning Letar bra fleecetäcke med hals, fast eller avtagbar. Gärna tjock, härligt tyg med kardborrespännen och med mag-gjordar. Någon som har...
Svar
16
· Visningar
1 957
Senast: Jempa
·
M
Utrustning Hur gammal får en ridhjälm vara och ändå räknas som säker? Vi har en ridhjälm som är ca 25 år gammal - är den fortfarande OK att...
Svar
14
· Visningar
7 704
Senast: Balahé
·
Utrustning Jag och sambon funderar på att köpa en nyare bil då vår s70 snart har gjort sitt. Vad har ni för åsikter om v50 som dragbil? Min... 2
Svar
21
· Visningar
9 295
Senast: Egonson_
·
Utrustning Sitter här och funderar någon som har något tips om hur man skulle kunna konstruera något som gör att en häst inte kan bita rejält på en...
Svar
4
· Visningar
1 148
Senast: gylle
·
Utrustning Igår var ju ute efter att par nya ridbyxor, men det blev inte ett enda par. Varför? Jo för att alla satt som ett par trekvarsbyxor på...
Svar
19
· Visningar
4 903
Senast: Centaur
·
Utrustning Är harry dabbs o jaguar lika i sitt utförande gentemot hästryggen?
Svar
0
· Visningar
952
Senast: Zipp2010
·
Utrustning Jag ska byta ut mina befintliga tömkörningstömmar (de är för tunga och tjocka för mig) och köpa ett par från Tärnsjö. Tvekar mellan...
Svar
12
· Visningar
3 111
Senast: Sar
·
Utrustning Har kikat runt lite i gamla trådar som berör bocaj ridstövlar och hittat en massa positivt om dem:) Så nu vill jag höra om ni som...
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: Esterpuma
·
Utrustning Jag letar efter kombinationsträns i brunt läder (eller någon fräck färg), men andra material går också bra. Söker alltså ett träns som...
Svar
0
· Visningar
992
Senast: Djuranna
·
Utrustning Hoppas tråden hamnar rätt nu! :crazy: Ja min fråga är då hur ni förvarar era ryktgrejor. Det är något alla kan svara på, vare sig... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
10 982
Senast: Wippos
·
C
  • Låst
Utrustning En tipstråd för alla oss som inte har råd att köpa den där nya, fina transporten vi drömmer om men ändå vill att hästen skall åka bra... 77 78 79
Svar
1 564
· Visningar
367 273

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Alternativ till försäkring
  • Rehabtid dragna tänder

Hästrelaterat

Tillbaka