Sadelgjord, med eller utan resår?

Sv: Sadelgjord, med eller utan resår?

Neoprengjord med resår på båda sidor av samma skäl som Nominous.

Med resår och då på båda sidor så att gjorden drar jämt i sadeln. För att jag vill att det ska finnas lite flexibilitet. Jag själv skulle inte vilja ha nåt fastspänt runt magen som inte kunde röra på sig när bröstkorgen rör sig. För en bröstkorg är ju absolut inte helt still under rörelse.

Har gjordar med resår i båda sidorna. Tycker helt enkelt att de är bättre då det inte blir så stumt för hästen.

Jag har ingen resår i dagsläget men skulle jag ha det så är jag sugen på en Eric le Tixerand.

Hur var det, skulle den spännas på ett speciellt sätt? Och visst skulle man beställa en kortare gjord än den man vanligtvis har? Eller har jag blandat ihop det hela?

Jag har ingen resår i dagsläget men skulle jag ha det så är jag sugen på en Eric le Tixerand.

Hur var det, skulle den spännas på ett speciellt sätt? Och visst skulle man beställa en kortare gjord än den man vanligtvis har? Eller har jag blandat ihop det hela?

Den ska spännas jämt på båda sidor som alla andra gjodar.
Jag kan spänna min lite lösare än med vanliga gjordar och sadeln sitter ändå bra.
Jag har samma längd som vanligt, det är bara påhitt att man skulle ha kortare.
Behövs en kortare har man dragit för hårt!

Jag har samma längd som vanligt, det är bara påhitt att man skulle ha kortare.
Behövs en kortare har man dragit för hårt!

Det har jag funderat mycket över! Jag ahde varit sugen på att testa om det inte var för att alla sa att man behöver kortare. Jag vill kunna spänna den LÖST direkt när jag sadlar. Jag spänner totalt sett mellan 5-9 hål tror jag (beronende på sadel) innan gjorden är färdigspänd. Och då spänner jag INTE hårt, däremot väldigt löst till en början (så gjorden hänger) :)

Liknande trådar

Utrustning Jag är ute efter en sadelgjord med platta som har fast resår. Den får dessutom inte vara för bred, utan måste vara väl utskuren för...
Svar
0
· Visningar
383
Senast: Jeps
·
Kläder & Bli fin Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 862
Senast: Bison
·
Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 045
Senast: Ajda
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 860
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Shettistråden del II
  • 07:or del 23