Indianhackamore

Sv: Indianhackamore

*kl*

jag har indianhackamore p min gammeltant när hon rids. Hon har det dock bara på sig så att säga, och rids med hängande tyglar. Det får sitta där ändå när vi är ute bara för att ha en säkerhet så att säga. Jag har inte hittat nåt bra sidepull som sitter bra på henne, och bosalen passar inte helt bra heller så då får det bli indianen. Hon rids några veckor om året, ett par dagar i veckan på lugna skogsturer ungefär.

Jag har hittills inte upplevt det vara skadligt på något sätt... men det blir kanske annat om man verkligen rider på det så att säga.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 390
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
862
Senast: Lisen82
·
Utrustning Under alla år har jag varit väldigt och fullständigt övertygad om att alla hästar kan/bör/ska gå på vanliga enkla bett. Nu har jag två... 2 3
Svar
58
· Visningar
6 366
Senast: Oknytt
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 189
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka