Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning är det någon som vet om det finns någon bra sida på internet med tydliga bilder om hur en sadel ska ligga. Blir tokig på det här, har så...
Svar
6
· Visningar
1 040
Senast: Splittan
·
S
Utrustning Sätt gärna in en bild och förklara skillnaden
Svar
2
· Visningar
741
Senast: alazzi
·
P
Utrustning måste man ha padder under alla sorts lindor eller är dte bara elastiska?? behöver mna padder även under fleece och typ"bomull" närhar ni...
Svar
3
· Visningar
690
Senast: Robin1
·
Utrustning Har era sadlar sett slitna ut efter ett tags användande?, tex på en lädersadel så kan ju färgen försvinna/nötas bort. Blir det så på en...
Svar
7
· Visningar
838
Utrustning Man ser ganska många som rider med så stora hjälmar att dom ramlar ner över ögonen. Malin Baryard fick t. ex. peta upp sin flera gånger...
Svar
12
· Visningar
1 084
Senast: EmelieR
·
S
Utrustning Hej Alla Glada! Jag har en liten fråga som jag hoppas att ngn kan svara på. Jag har en Appaloosa Golden Star som är bomvidd 33 men...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Sandra S
·
J
Utrustning ..en Olympic Jessica blev det, en ny. Stod och valde mellan en Kieffer och Jessican när vi upptäckte att Kieffern var en islandssadel...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: Cari
·
Utrustning Hur är det egentligen med mässingsbetten? Fick idag höra att de är giftiga, avger nåt ämne vid kontakt med saliven. Verkar rent...
Svar
1
· Visningar
714
Senast: Sweet
·
J
Utrustning Hur mkt stöd ger detta? Ska det användas med eller utan paddar under? Tackar för svar. Janna
Svar
2
· Visningar
674
Senast: jojjo_blondin
·
L
Utrustning Men nu kring nosgrimma :crazy: , Remont grimma , ni som har det varför ? Samma gällande övriga nosgrimmor ni som har varför ? :p
2
Svar
27
· Visningar
1 693
Senast: Maran
·
M
Utrustning Mina nuvarande stövlar (Sarm Hippique) rispar min nya sadel :(. Det är extremt mjukt läder i sadeln och jag har upptäckt att det blivit...
Svar
7
· Visningar
943
Senast: Centaur
·
Utrustning "Ett annat bra bett är det mera westernbetonade TTEAM-bettet, konstruerat av Linda Tellington-Jones" Hur ser ett TTEAM-bett ut och hur...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: sante
·
S
Utrustning Vet inte om det här får ligga här men jag prövar... Föll av hästen i dag, med buller och bång. Hade inte en chans att sitta kvar i...
Svar
9
· Visningar
1 469
Senast: sante
·
Utrustning Kanske lite tidigt för sådant nu, men jag köpte nyss en supermysig vinterridjacka och blev då lite sugen på att skaffa en komplett...
Svar
5
· Visningar
695
Senast: Robin1
·
S
Utrustning Behöver byta hoppsadel till min pålla. Rider just nu i en Stubben MF hopp special, men bommen tycks vara för svängd för att passa...
Svar
4
· Visningar
4 100
Senast: Sandra S
·
D
Utrustning Hej, jag ska köpa transportskydd och funderar på om jag ska ha korta lr långa. pållen har alltid haft korta föut, men jag tycker långa...
Svar
18
· Visningar
1 465
S
Utrustning \"Inspänningstyglar\" Har läst en del trådar om detta och vad det ser ut så är det många som fördömmer alla sorters inspänningar vid...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 355
Senast: Qodrofenia
·
K
Utrustning Ok, detta är ju pinsamt :o Men jag fick med en pullarnosgrimma till foderhästen och kan inte komma på hur den ska vara spänd för att...
Svar
6
· Visningar
852
Senast: _otursbarn_
·
Utrustning Nu vill jag ha hjälp! Ska köpa nytt täcke till pållen och står och velar mellan * Sveas Outdoor Mellan 350 g * Event Plus 400g...
Svar
5
· Visningar
946
Senast: nocke
·
Utrustning Igår provade jag en wintec isabell på hästen. Den låg som ett smäck! :eek: :eek: :eek: Hästen som den i vanliga fall ligger på är...
Svar
3
· Visningar
1 323
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka