Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

M
Utrustning Idag gjorde jag ett riktigt kap när jag hittade ett ThermoMaster Superfit Rain i förra årets färger. Att täcket är grön/svart istället...
2
Svar
26
· Visningar
1 856
Senast: Etoile
·
I
Utrustning vad gör jag? Får så attans ont i "rumpknölarna av min sadel (som alla andra hårda sadlar jag testat). har provat några med bra stoppning...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: Utah
·
C
Utrustning jag har ett par läder ridstövlar som är lite stora i vaden men annars väldigt snygga och bra.. Men om jag skall köpa nya så kommer jag...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: coscos
·
L
Utrustning Jag ska köpa ett nytt träns till min häst. Har alltid haft ett vanligt träns(vet ej vad dom heter) men funderar på att kanske köpa ett...
Svar
1
· Visningar
2 733
Senast: jojjan
·
L
Utrustning Bad en vän prata med en sadelmakare på orten där hon bor ang. prisuppgift för att stoppa om min älskade gamla sadel och fick till svar...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: lenizen
·
Utrustning Finns det speciella sadelhandtag att köpa? Jag har provat med en aachenrem någon gång, men det blir inte bra. En annan lösning som jag...
Svar
18
· Visningar
1 142
Senast: vippan
·
Utrustning Är det någon som har provat??? Har kikat lite på bomlöst, men är osäker - och så är de flesta så förtvilat fula ;). Men Ansür´n ser ju...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 827
Senast: Sunshine
·
M
Utrustning Hejsan! Var inne på equilex och hittade en Mc Cellan sadel. Jag blev jättesugen på att köpa en sådan men undrar om någon på Bukefalos...
Svar
1
· Visningar
1 074
N
Utrustning Skulle vilja köpa en sadel till en travhäst,den hon har nu är gammal och inte riktigt bekvämt, varken för henne eller för mig.Undrar...
Svar
7
· Visningar
1 478
Senast: meep_ask
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av "pull-back" tränset för 429:-
Svar
2
· Visningar
643
Senast: Ajda
·
H
Utrustning Jag behöver tips om vilka allround sadlar (märke) som passar hästar med mycket hög manke. Har fått råd från sadelmakare/sadel utprovare...
Svar
6
· Visningar
865
Senast: Etoile
·
S
Utrustning har stött på ett problem jag aldrig gjort förr. Min häst har torra fläckar på vardera sida om manken. Det syns att hon en gång haft...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 817
Senast: Lorelie
·
B
Utrustning Hur är lädret i Kingston lädergrimmorna och den billiga för 123 som är svart med ljust foder? Är de smala eller breda (svårt att se i en...
Svar
12
· Visningar
1 304
Senast: sara
·
J
Utrustning Nu blir jag bannemej rädd.. Vem kan man lita på egentligen? Vem vet hur det ska sitta..? - Dressyrsadel - Köpte en Olympic...
Svar
12
· Visningar
2 976
Senast: jojjo_blondin
·
H
Utrustning Får man tävla dressyr på något slags gummibett? Som jag har fattat det får man bara tävla dressyr på två eller tredelade bett i...
Svar
1
· Visningar
1 162
Senast: fragansia
·
Utrustning jag funderar på att prova att rida på bettlöst istället för ett vanligt träns... har hört att det ska fungera bättre och vara snällare...
Svar
9
· Visningar
1 135
Senast: malumbub
·
Utrustning Jag efterlyser bilder på Kieffer dressyrsadlar. :o Framför allt Kieffer Wien DL Proffi :D Är det någon som har en skaplig bild på en...
Svar
3
· Visningar
1 000
Senast: Jaguar
·
Utrustning Hallå! Jag undrar hur det är att rida utan bett alltså med hartmoor eller vad det heter... ett träns som är utan bett. Jag har inget...
Svar
5
· Visningar
2 670
Senast: Seabaz
·
T
Utrustning Jo, har nyligen köpt en 'barbackasadel' , bomlös i fårskinn. den är otroligt skön att rida i och man kommer mkt närmare hästen.. Min...
Svar
2
· Visningar
1 006
Senast: svea
·
S
Utrustning Varför görs inte bett i lättmetall? En del bett väger ju sjukt mycket, lätt uppemot 3-400gram! Även om hästens huvud också väger en del...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: sthlm23
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 30