Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

S
Utrustning Jag har problem med att min häst blir för stark framåt/neråt när jag rider honom på en hel bana. De första fem-sex hinderna går bra men...
Svar
2
· Visningar
708
Senast: pinky
·
Utrustning Skulle vilja veta vart man kan köpa ett s.k "ponny hackamore"??
Svar
10
· Visningar
1 635
Senast: Etoile
·
Utrustning Jag blir nog så illa tvungen att fundera på att byta ut min hoppsadeln jag har till hästen. Dels gissar jag att den inte ligger helt 100...
Svar
3
· Visningar
1 451
Senast: meep_ask
·
Utrustning från börjes, någon här som har ett av dessa täcken? hur tycker ni att dom är? funderar på att köpa vintertäcket då det var billigt, men...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: superbusan
·
J
Utrustning Skåp att ha i transporten. Plats för sadlar (2 st) träns osv. Har kollat på nordbox men vi har inte riktigt 4 500 att lägga på det...
2
Svar
22
· Visningar
3 278
Utrustning Har fått det delikata problemet på halsen att min häst har vuxit ur sin sadel!!! :( Har lånat och provat många modeller som finns på...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: emindy
·
J
Utrustning Vet någon vart man får tag på ett pannband (eller ett träns) i SVART läder med ett svagt u-format pannband? (pannbandet ska se ut som...
Svar
4
· Visningar
812
Senast: joneya
·
K
Utrustning Mamma har en manskapssadel från Finland. Med Alla orginal delar utom orginalgjorden. (vapenbehållare, sadelväskor, brösta...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: karatefisken
·
N
Utrustning Jag har köpt ett beg thermo master (använt 2 ggr) regntäcke till min häst. Är teflonbehandlat och med andasfunktion. Har letet på hööks...
Svar
4
· Visningar
1 178
Senast: Ninjaninis
·
A
Utrustning Hejsan,,undrar lite på bomvidden på sadlar,,jag har alltid trott att 30 är samma som normal,och t.ex 31 är ett steg mot vid osv...Men...
Svar
4
· Visningar
1 231
Senast: isabelle_regina
·
C
Utrustning tänkte jag köpa begagnat.. men har någon erfarenhet av dom? går dragkedjan lätt sönder? jag vill gärna ha med dragkedja efter som mina...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: tralala
·
Utrustning Undrar vad ni gillar för täcken om hästen blivit lite svettig o ska ut i hagen direkt/lösdrift och det börjar bli kallt? Vad får pållen...
Svar
4
· Visningar
1 570
Senast: skuggi
·
K
Utrustning Ska eventuellt köpa en olympic jessica till min ponny då den låg jätte bra på honom. men vill veta vad man ska ge för en sådan begagnad...
Svar
4
· Visningar
818
Senast: Jochanda
·
Utrustning Hej! Jag har, som så många andra säkert också har, hört att i tex graninge, höga kusten och carlskrona stövlarna kan man lägga en...
Svar
5
· Visningar
1 063
Senast: Jochanda
·
S
Utrustning Noen som har en sånn, eller kjenner noen som har en? Hvordan er kvaliteten på disse? Noen som har erfaringer med leveringstiden på...
Svar
11
· Visningar
1 636
Senast: Fengur
·
Utrustning Ni som använder ergonomiska sadelgjordar (svängda) tycker ni dem är bra? Vad kostade den du har? Har hört att det håller sadeln bättre...
Svar
8
· Visningar
1 812
Senast: Etoile
·
A
Utrustning Vad för slags termometer har ni att rekomendera till häst? Funkar en vanlig människotermometer? Finns det något bra märke? Hur bör den...
Svar
5
· Visningar
2 533
Senast: sara
·
T
Utrustning Hur sköter man nubuck på bästa sätt? Har beställt en sadel i nubuck. Har läst att nubuck som blivit blank sköts som vanligt läder men...
Svar
1
· Visningar
932
Senast: popeye
·
G
Utrustning eller vad det kan tänkas heta. Jag har sett de, men vart finns det att köpa?? ( kanske inte var någon säljar succe, eftersom de...
Svar
3
· Visningar
642
Senast: Guatemala
·
Utrustning Skulle behöva tvätta lite fårskinnssaker nu, men har naturligtvis glömt att köpa tvättmedel just för fårskinnssaker... Kan man använda...
Svar
4
· Visningar
1 055
Senast: Nyx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka