Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning För långt fram, bak? Finns det någon annan "regel" än att sadelgjorden ska sitta ca en handsbredd från armhålan...
Svar
1
· Visningar
740
Senast: psychogrrl
·
E
Utrustning Såg en skötare på en tävling som hade sk*tsnygga ridbyxor! Dom var grå med svart skoning. Skoningen var "avskuren", den var lixom rak...
2
Svar
23
· Visningar
2 880
Senast: Etoile
·
Utrustning Är det någon som har hunnit se/prova den? Den heter CH Trevor Flatback och kostar 3 999 kr. Tycker den ser snygg ut på bilden, men hur...
Svar
12
· Visningar
1 383
Senast: Sweet
·
Utrustning Är det bara jag som har en känsla av att allt fler och fler sätter på sina hästar täcken, vare sig det behövs eller inte? När jag tänker...
2
Svar
39
· Visningar
2 035
Senast: tabac
·
Utrustning Efter att ha tvättat ett täcke en gång, så verkar det omöjligt att få det regntätt igen. Har provat flera olika impregneringar, både...
Svar
9
· Visningar
1 063
Senast: tabac
·
Utrustning ...bruna?? På Hööks har de bara i tobacco och svart. :( Börjes har, och det står att de är bruna, men på bilden ser de misstänkt...
Svar
10
· Visningar
1 268
Senast: Cats
·
C
Utrustning Vad har ni för erfarenheter med bett med tungfrihet? Positivt eller negativt? Har hört att de med tungfrihet kan skada hästens mun är...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: svea
·
Utrustning Har varit och kikat på ett par stycken transporter nu (och ska iväg och titta på ett par till antagligen). De ligger i samma prisklass...
Svar
1
· Visningar
895
Senast: Robin1
·
L
Utrustning ...nu är det dax att skaffa ett regntäcke till pållen. Han har aldrig haft något så jag är lite fundersam på storlek. Han är manke...
Svar
1
· Visningar
581
Senast: alice
·
Utrustning Var det Hööks som sålde dom? Visst finns de inte att få tag på nya längre? Verkar vara svårt att få tag på beg med.. Iaf 17" med vid...
Svar
6
· Visningar
2 177
Senast: domino
·
V
Utrustning Igår när jag städade hemma hittade jag några riktigt gamla böcker som mamma haft förut, Gamla Tiders Ädla Hingstar, alltså gamla...
Svar
7
· Visningar
1 516
Senast: gylle
·
K
Utrustning Någon som har en och vill dela med sig av sina erfarenheter? :bow: Ska kanske köpa den till min D-ponny och ha när jag ska rida i...
Svar
2
· Visningar
1 022
Senast: WBanna
·
C
Utrustning Vi behöver ett lite starkare bett till vår hoppglada D-ponny. Bettet ska användas i hoppning och i terrängen och måste vara godkänt vid...
Svar
17
· Visningar
3 109
Senast: pinky
·
Utrustning Jag har för mig att jag läst någonstans, att om man har bett med kindkedja ska man INTE använda en nosgrimma som har en rem som går...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: lizzie
·
T
Utrustning någon som har en personlig åsikt? Jag står i valet o kvalet just nu. vilka är era tankar, vilka som hellst, ni som använder någon av...
Svar
4
· Visningar
964
Senast: svea
·
I
Utrustning Hej! Vill ha ett råd ang. kalkfärg. Vad är bäst för betongen, kalk- eller vanlig plastig färg? Vad är bäst för hästarna? Tacksam för...
Svar
1
· Visningar
1 575
Senast: Wilfa
·
S
Utrustning På de flesta sadlar finns det ju ett ställe där man fäster stigläderna i en liten "hake" som ska falla ut rakt så att om man trillar av...
Svar
8
· Visningar
900
Senast: Mitrolle
·
G
Utrustning Alltså det här med ben lindor. Ska man ha paddar under alla sorters benlindor? Kan man rida med sånna här fleece lindor eller...
Svar
9
· Visningar
1 319
Utrustning Vet ni någon sida här på internet där man kan köpa en svart tävlingskavaj med rött foder inuti? Jag har en sån svart Pikeur med rött...
Svar
2
· Visningar
946
L
Utrustning Ska köpa benlindor från Börjes och jag står mellan vanliga elastiska i bomull eller deras lindor i helstretch som är gjorda av 50% rayon...
Svar
2
· Visningar
668
Senast: lola97
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka