Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

P
Utrustning E du hästägare eller ev. fodervärd? Jag har lite frågor. 1. Hur mkt kostar det atta vaccinera hästen 1 gång per år ? 2. Vad kostar...
Svar
6
· Visningar
754
Senast: _Dieldi_
·
V
Utrustning Har funderat länge över en sak som ni kanske kan hjälpa mig med? Det finns en nosgrimma som har metallbyglar på sidan i formen av ett U...
Svar
7
· Visningar
2 050
Senast: BeastieBabe
·
P
Utrustning vad har ni för släp och vad har ni för dragbil till det? så mycket info som möjligt om båda! själv har jag en kylinge 1300 HT -17, 88...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 410
Senast: BusBarro
·
D
Utrustning Jahapp. Givetvis så har paden redan blivit såpass smutsig att hästen inte kan ha den utan att få skav. Så idag tänkte jag tvätta den...
Svar
5
· Visningar
971
Senast: CK
·
Utrustning än jag med rätt korta ben som har problem att knästöden på hoppsadlar hamnar på "fel ställe". oftast på hoppsadlar så är överdelen av...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: Centaur
·
M
Utrustning testade att rida på hackamore igår, o blev förvånad! hon slappnade av med en gång o släppte upp ryggen (har annars "problem med att att...
Svar
4
· Visningar
1 529
Senast: beauspirit
·
Utrustning Hur vet man om en sadel är för hårt stoppad?
Svar
2
· Visningar
691
Senast: linzan
·
M
Utrustning vad anses vara bomens mått egentligen? alltså hur stor är en normal bomvid i tum hur stor vid bomvid i tum hur stor är en x-tra vid bom...
Svar
9
· Visningar
9 913
Senast: _Dieldi_
·
Utrustning snart är det ju kallt igen :crazy:..ungefär när(temperatur eller månad) brukar ni börja täcka era hästar? Och när brukar ni klippa dom...
2
Svar
23
· Visningar
1 967
Senast: Evergreen
·
N
Utrustning Ska köpa en billig begangnad sadel till min häst och vill ha tipps på några bra billiga sadlar jag kan titta efter. Hästen är ett...
2
Svar
23
· Visningar
1 613
Senast: NightOwl
·
B
Utrustning Vad tycker ni om denna dressyrsadel. Märke pfiff? "Dressyrsadel Pfiff Pris: 7389.00 kr En tysk kvalitetssadel. Ny flexibel bom...
Svar
19
· Visningar
1 218
Senast: linzan
·
Utrustning Jag har genom buke lärt mig en del om sadlar och sadelutprovningar. Jag har bland annat lärt mig att detta är en ganska ogenomtränglig...
Svar
8
· Visningar
2 865
Senast: alice
·
L
Utrustning Bett Samt eggbeten är dom bättre för hästar med orolig mun än med rörliga ringar ?
Svar
1
· Visningar
888
Senast: fossig
·
Utrustning Jag ska åka och titta på en gammal Dalavagn (1976). Nybeskitad och mkt bytt, dock ej golvet. Hur stor risk är det att golvet måste bytas...
Svar
4
· Visningar
769
Senast: Mia_R
·
Utrustning Hur är Mac Pro regntäckena i storlek? har en häst som är 135 manke-svans (normalbyggd) o en som är 145 manke-svans o ganska grov...
Svar
3
· Visningar
881
Senast: Nyx
·
D
Utrustning Är det nån som använder det ? Är det bra ? Varför ? / Dimmalimm
Svar
15
· Visningar
1 300
Senast: Boj
·
Utrustning Jag var på den lokala ridsportsbutiken för ett tag sedan och såg då lite olika trav bett..Har klurat på hur dessa används mm och kan...
2
Svar
35
· Visningar
3 328
Senast: anhe
·
S
Utrustning Jag brukar själv använda ett vanligt träns när jag longerar.. så jag undrar hur man använder longerdelta och kapson?? Tack på förhand!
Svar
2
· Visningar
2 147
D
Utrustning Vilket anser ni är det bästa bettet av ovanstående?
Svar
3
· Visningar
932
Senast: Jane_Done
·
K
Utrustning Under vårarna vill det gärna bli vatten ståendes i mitt vind och regnskydd till mina hästar. Jag tänkte därför gräva ett dike och fylla...
Svar
2
· Visningar
746
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka