nu ska vi se

Har en 240-87 som vi drar med och en enaxlad Reko-01 eller 02 kommer inte ihåg, det funkar bra!
Kanonbra transport, bilen är lite slö men det får man ju ta!

Bilen är en 945 GL -94. Går stadigt och bra, lite segt i uppförsbackarna bara.
Vi brukar låna ett enaxlat Trane, gammalt som gatan tror jag. Ganska skramligt och dåligt ventilerat, men fullt funktionsdugligt att köra en häst kortare sträckor ;)
Ingen aning vad hela ekipaget väger och får dra, dock vet jag att det inte är för mycket åt något håll.

Med en Audi A4 drar jag en VV boggi. Ligger stadigt och fint på vägen även om det blåser lite. Bilen drar bra i backar, dvs rätt pigg.

Jag har en Ekerötrailer (dalavagn) från 2001, totalvikt 1200 (var nervägd från 1300 kg när jag köpte den). Lastvikt 650 kg tror jag.

Denna drar jag med en Audi A4 Quattro avant 1,8Ts -99 (På svenska: Audi A4 kombi med fyrhjulsdrift).

Mycket nöjd med släpet; enkelt och rejält, inte mycket lullull som kan krångla. Ljust och fräscht inuti, dock lite taskig ventilation. Ska sätta in taklucka.

Bilen också suverän, personbil med fyrhjulsdrift är en bra kompromiss. Klarar de flesta väglag men är ändå en personbil som inte drar allt för mycket soppa :D

vi har ett Christ Comet -04
bilen är en av de nyaste mercedes´en.. combi..

gammal stadig volvo och ny värmlandsvagnen. funkar förpöshkan bra alltså ;)

Honda CRV, 99:a. SUVerän dragbil för B-kort, får dra 1500 kg vilket även är max släpvagnsvikt.

Trane 130T, 97:a. 1-axlad, rejält byggd, hänger med bra efter bilen.

Ska ev. byta till boggiesläp nästa år om jag har råd.

Jag kör med Volvo 945 GL -92 och ett Tranesläp 1400kg boggie -02 och det fungerar alldeles utmärkt, tycker både jag och pålle.

Mitt släp är ett Trane -90, 1300 kg, enkelaxlat. Eftersom jag inte har fixat klart körkortet ännu så är det mamma som drar.
Nissan Primera SLX; 2-liters motorn. DET går bra, men i riktigt branta backar känns det lite segt ibland, han är ingen lättviktare min kuse... Men nu har jag fått tag i en Volvo 244 från 83 med endast 24.000 mil i motorn, tyvärr automat men Volvo o släp hör nästan ihop ju...

Hästarna åker i en boggie umesläp 00a tror ja det är. o Jag kör framför en Suzuki vitara

: )

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 311
Senast: Liten
·
Utrustning Sitter o googlar sönder "bra dragbil" och behöver lite hjälp. - Är ute efter en kombo (suv går bra men fått för mig att de drar lite...
Svar
6
· Visningar
1 056
Senast: Monifa
·
P
Utrustning Här tänker vi långsiktigt....! Tanken är väl att jag "så småningom" (dvs om 5 år kanske haha) ska ta BE-kort och jag vill ju självklart...
2
Svar
35
· Visningar
3 248
Senast: piggis_83
·
Utrustning Med tanke på att jag drar släp ytterst sällan (dragmöjligheten ska i princip endast finnas där utifall att det händer en olycka) och...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 995
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Valp 2025