Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vill prova att rida med kimblewickbett/jaktkandar på min islandshäst för att se vad min kräsne herre har att säga om det, och för...
2
Svar
24
· Visningar
4 322
Senast: svea
·
Utrustning hej! Någon som har erfarenhet av krämen Equanimity som man smörjer på hästens mule innan stressande situationer?? Min häst åker bara...
Svar
6
· Visningar
805
Senast: Angel
·
Utrustning Ville bara fråga vad tycker ni hästen ska ha för täcke i transporten på vintern alltså nu i det här vädret? eller lite längre fram...
Svar
7
· Visningar
580
Senast: Karoliten
·
Utrustning Finns det någon som vet om man får tävla ponny med en bygelnosgrimma? Alla dessa uppsjöar av nosgrimmor från PS som är godkända ser ju i...
Svar
16
· Visningar
1 224
Utrustning Jag är på jakt efter en huva (ljuddämpande), men det är så hiskeligt svårt att veta vad som passar och ingen anger några mått, bara...
Svar
8
· Visningar
3 098
Senast: kem
·
Utrustning Lånade hem ett travsele idag. Undrar lite hur man Ska tänka tänka med det. Jag tänker ju som en sadel att den inte ska ligga mer mot...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Zevzan
·
Utrustning Tänkte beställa en jacka eller väst men det verkar inte gå att uppbåda någon storleksguide (förutom för deras säkerhetsväst). Men...
Svar
3
· Visningar
1 944
Senast: mily
·
Utrustning Hej! Jag undrar om någon vet vilken wintec sadel som liknar bates elevation? Tacksam för svar! ☺️
Svar
0
· Visningar
497
Senast: Roosen
·
Utrustning Sugen på ett nytt träns, vilket märke tycker ni är bäst och varför? Sådär outstanding läder så man blir helt lyrisk av det :love...
Svar
16
· Visningar
2 694
Utrustning Tänkte att jag skulle åka ner för första gången på flera år och unna mig lite onödig shopping! Antar att det är fler här inne som ska...
2
Svar
28
· Visningar
2 878
Senast: Lumos_Nox
·
Utrustning Jag tror att många är förvirrade av världen med lädervård. Vad använder ni för lädervård till skor, träns sadel etc. ? Det känns som...
2
Svar
20
· Visningar
5 240
Senast: pajaztar
·
Utrustning Finns det ens? Eller är det måttsytt som gäller? Dessutom måste skaftet vara max 40 cm högt och själva skon i stl 38... Vilka gör...
Svar
11
· Visningar
871
Senast: Houdinie
·
Utrustning Äntligen ska jag byta ut mitt gamla Boj släp mot ett nyare och fräschare! Men som alltid så finns den stora frågan, vad ska man välja...
Svar
9
· Visningar
2 042
Senast: fio
·
Utrustning Hur har ni gjort med era Dyonträns innan första användning? På skötselrådet stod det att det skulle oljas in i Glycerinolja innan, men...
Svar
3
· Visningar
1 717
Senast: Nevermind
·
Utrustning Någon som drar med VW Tiguan , bensin? Ska byta ut min älskade Honda CR-V pga dessa nya tråkiga regler som gör att man inte får köra in...
Svar
15
· Visningar
5 100
Senast: caballus
·
Utrustning En till sadelfråga, eller ett par. Inte aktuellt med bomlös sadel men bara vetgirig då jag verkligen kan och vet noll om bomlösa...
Svar
6
· Visningar
2 766
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Har lite svårt att välja täcke inför en liten åktur vi ska ut på... Vanligtvis kör vi 10-30 min till träning, och då låter jag oftast...
Svar
11
· Visningar
2 060
Senast: aramis
·
Utrustning Någon här på Bukefalos som har flyttbart stall? Tänker på stall som står på lastväxlarram, containerstall eller på annat sätt som är...
Svar
5
· Visningar
1 635
Senast: Pudlan
·
Utrustning Är det något ni brukar göra? Alltså typ fleece- eller ulltäcke som ligger över sadeln och som man sedan lägger bak över sina egna ben...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 867
Senast: mily
·
Utrustning Kära Buke, nu söker jag efter benskydd. Vilket jag inte använt överdrivet mycket innan, och hästen ifråga har inte behövt det förrän på...
Svar
3
· Visningar
1 024
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka