Skritta med täcke över benen

Fyndade min Goldten Stripe för 600kr på blocket. :banana:
Har alltid den om jag skall skritta barbacka, den räcker till att vika bak hela vägen över mina ben. Sedan har den 1452 andra användningsmöjligheter också.
Är det svinkallt och jag har sadel på så knäpper jag mitt ridtäcke över låren.
Funkar sådär om jag skall trimma - men om jag skall trimma behöver jag ändå ingen extra värme om benen, för då blir det svettigt ändå. :)

Yllefilt är min bästa vän när det är kallt, har en militärfilt från typ röda stjärnan. Har ibland både den och min uhipkappa :D

Rider ofta så, men då med ett sådant skrittäcke som en fäster framför sadeln normalt. Så att hålet för sadeln hamnar runt midjan på mig istället. Det sitter i övrigt bara fast med ett tunt svanssnöre så att det inte blåser bort/halkar åt sidan, men om jag faller av så åker det med mig.

Har du lite större storlek än vad hästen behöver då? Tänker eftersom det dras upp lite mot en och då bort från rumpan?

Ps jag har märkt att det är viktigt att förbereda sig innan man rider ut.
När jag kommer ut till stallet är det ofta väldigt kall och jag är lite kall.
Jag har en jacka som jag har i stallet. Det är en skoterjacka. Den är av hårt tyg och material. Utöver det så har jag riktigt varma skor i stallet.

När jag sen ska ut så sätter jag på mig en lättviktsjacka för vinter. Den är smidig och håller mig förvånansvärt varm. Byter strumpor och skor gör jag alltid på vinterhalvåret efter mockningen, för det blir lite kondens (läs fotsvett) när jag mockar och sliter i stallet. Kondensen kan bli kalla lite fuktiga strumpor när jag rider ut, därför byter jag alltid.
Så när jag jobbar i stallet så har jag lite varmare kläder innan jag har fått upp värmen. Sen byter jag till kläder som sitter mera smidigt. Ikväll ska jag sy min andra kilt då den förra vart för kort, den räckte inte över knäna.
Jag vill ändå ge ett slag för bra ridkjolar och ylle!

Hade inte klarat mig utan yllen på gårdagens tur. 9km skritt i varierad terräng. Och jätteglad häst som vanligt :D filten täcker gott både mig och hästen

Bifogade filer

• IMG_0082.webp
    IMG_0082.webp
    60,2 KB · Visningar: 34

Liknande trådar

Distans Ibland blir det inte som man tänkt och ibland tänker man inte som man borde. Då kan det bli så här när man ska ut och träna. I...
Svar
15
· Visningar
2 004
Senast: Tummetott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka