Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Rider ofta så, men då med ett sådant skrittäcke som en fäster framför sadeln normalt. Så att hålet för sadeln hamnar runt midjan på mig istället. Det sitter i övrigt bara fast med ett tunt svanssnöre så att det inte blåser bort/halkar åt sidan, men om jag faller av så åker det med mig.
Det är bättre med ett ylle- eller tjockt fleecetäcke! Provade att rida med min golden stripe-filt en gång men höll på att bli tokig! Känns som man har halva filten i famnen när man rider.
Jag skulle aldrig våga rida med täcket så, det känns som en onödig risk. Tänk om man trillar av, och så triggar täcket hästen att kicka...
Jag skulle aldrig våga rida med täcket så, det känns som en onödig risk. Tänk om man trillar av, och så triggar täcket hästen att kicka...
Hur menar du ?
Ryttaren trillar av, drar med sig täcken som sveper över hästens bakdel, pang.
Ett sånt har jag. Älskar det, men har aldrig provat rida barbacka med det.Bucas har ett ridtäcke med benvärmare, googla Irish leg warmer!
Du borde provaJag blir orimligt provocerad av att ni skriver att ni föredrar ridkjol/kappa Jag trivs inte alls i såna kläder utan vill ha kläder som jag känner mig smidig i, vilket 9 gånger av 10 betyder ridbyxor/tights och en lätt jacka. Därför jag VILL att det ska fungera med täcke, och inte behöva klä på mig och känna mig klumpig och otymplig
Är det något ni brukar göra? Alltså typ fleece- eller ulltäcke som ligger över sadeln och som man sedan lägger bak över sina egna ben, typ om man skrittar ut.
Jag älskar det - i teorin. Varmt och gosigt både under rumpan och över benen - perfekt för en fryslort som mig!
Men... Det fungerar ju ALDRIG som man tänker sig att det ska Det där j-la täcket ligger aldrig där man vill, det glider ner och täcker inte låren, det korvar sig under benen... 90% av den mysiga skritturen går åt till att sitta och dra i täcket
Och så lagom till nästa kalla skrittur har jag glömt hur jobbigt det är...
FINNS det någon smidig lösning? Eller är det bara att ge upp och frysa? (Nej, vill inte ha ridkjol/kappa/termobyxor etc)
Jag blir orimligt provocerad av att ni skriver att ni föredrar ridkjol/kappa Jag trivs inte alls i såna kläder utan vill ha kläder som jag känner mig smidig i, vilket 9 gånger av 10 betyder ridbyxor/tights och en lätt jacka. Därför jag VILL att det ska fungera med täcke, och inte behöva klä på mig och känna mig klumpig och otymplig
Jag rider i min egensydda kilt. Den är mjuk och följsam. Håller emot vinden väl. Fladdar inte under ritten. I stallet är den oumbärlig. Det ända som jag inte gillar är att hö fastnar i filten. Men det problemet har man inte vid köpta ridkjolar. Jag vart sugen på att sy kjolen själv för de ridkjolar jag provade satt inte bra på mig.Jag låtsas att jag inte sett sista stycket.
Ta på dig en ridkjol.
Mycket bättre än jag trodde innan jag provade. Man är precis lika (o)smidig som utan kjolen, faktiskt.
Är det något ni brukar göra? Alltså typ fleece- eller ulltäcke som ligger över sadeln och som man sedan lägger bak över sina egna ben, typ om man skrittar ut.
Jag älskar det - i teorin. Varmt och gosigt både under rumpan och över benen - perfekt för en fryslort som mig!
Men... Det fungerar ju ALDRIG som man tänker sig att det ska Det där j-la täcket ligger aldrig där man vill, det glider ner och täcker inte låren, det korvar sig under benen... 90% av den mysiga skritturen går åt till att sitta och dra i täcket
Och så lagom till nästa kalla skrittur har jag glömt hur jobbigt det är...
FINNS det någon smidig lösning? Eller är det bara att ge upp och frysa? (Nej, vill inte ha ridkjol/kappa/termobyxor etc)
Så runt 2*2 meter ungefär, är det den storleken man behöver? Pållen har 155 i täcken
Ligger en filt mer stilla och bekvämt under ridning (om man vill ha den över benen också) än vad ett täcke gör?
Hittar bara svindyre yllefiltar nu, men de kanske alltid kostar en hel del.