Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Vad skulle ni satsa på i sadelväg ? Allround- sadeln börjar ha sett sina bästa dagar och borde bytas ut. Frågan är bara till vad : en ny...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: caballus
·
Utrustning Jag skulle behöva ett svettäcke till hästen. Det ska skydda mot drag över ryggen (inte tillföra mer värme eftersom han lätt överhettas)...
Svar
3
· Visningar
665
Senast: Lindsen
·
Utrustning Värmlandsvagnen vi har nu håller på att kasta in handduken och det börjar bli dags att se sig om efter något nytt. Ni kanske kan hjälpa...
2
Svar
32
· Visningar
2 712
Senast: Angel
·
Utrustning Lite nyfiken, är det någon som kan utläsa någonting ur följande nummer? 407130 - skrivet på en rad med väldigt "fina"/smala och "löst...
2
Svar
28
· Visningar
4 729
Senast: EmmaBovary
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av dessa boots från Veredus? (safety bell) Jag har bekymret att många boots blir alldeles för långa...
Svar
0
· Visningar
342
Senast: aleksis
·
Utrustning Någon som testat en jacka eller väst från 8kflexvarm? Det verkar ju helt strålande. Jag som är en fryslort och lider igenom vintrarna...
Svar
1
· Visningar
584
Senast: alice
·
Utrustning Kikar lite på Equilines men sett det finns flera, vilken har ni och med lite rymligare för öron? Hört vissa är mindre, andra mer...
Svar
0
· Visningar
366
Senast: Ackio
·
Utrustning Hej! Jag är ny på forumet. Det måste finnas fler ponnyer som vår och vilken sadel har de (som ligger bra:). Vi har en b-ponny, 126cm som...
2
Svar
27
· Visningar
3 964
·
Utrustning Jag har en D-ponny med nätta ben som behöver nya skydd. Hon är kvick i benen och än så länge inte så stark, håller inte alltid rätt på...
Svar
12
· Visningar
1 536
Senast: peperoni2
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 174
Utrustning Min häst gillar inte alls andra hästar när han står i sin box. Har flyttat runt honom en hel del i stallet för att han ska få stå själv...
Svar
2
· Visningar
1 194
Utrustning Jag har precis provat ett jaktstång bett på min ponny men jag tycker det känns som att kedjehaken sitter felvänd? Som att den nyper...
Svar
5
· Visningar
641
Utrustning Hej! Jag har en sadel hemma som jag vill sälja, men problemet är att jag inte vet vilket pris jag ska sätta eller vilken sorts sadel den...
Svar
10
· Visningar
1 054
Senast: EllenCla
·
E
Utrustning Kan man på något sätt ta reda på årsmodellen på en Prestige sadel? Den har en stämpel/stöldmärkning under ena kåpan som står först 1733...
Svar
12
· Visningar
13 735
Senast: Cashmere
·
Utrustning Såg att det fanns ett nytt märke på hööks som heter trinity. Är det någon som vet kvalité och passformen på täckena? :idea: tyckte...
2
Svar
20
· Visningar
9 253
Senast: EmmaN
·
Utrustning Min unghäst har vuxit och ändrat sig massor så nu passar inte Amerigo vegan längre. Hade sadel utprovaren här och vi testade en Amerigo...
Svar
0
· Visningar
604
Utrustning Är det värt att skaffa boots om hästen balltrampat sig EN gång eller skulle ni inte bryt er?
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: TinyWiny
·
Utrustning Dottern är tre år och vill börja rida efter ha varit på shettisridskola. Jag har shoppat ridbyxor och ridstrumpor på hööks rea. Däremot...
Svar
13
· Visningar
1 604
Utrustning En enkel fråga som jag alltid undrat över. Är obroddade barfotaboots halare på snö än utan? Jag vet att obroddade skor är det så tänkte...
Svar
10
· Visningar
841
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av dessa släp? :) Helst erfarenhet av de som har runt eller över 10 år på nacken (begagnade m.a.o). Fördelar...
Svar
8
· Visningar
2 357

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka