Kieffer märkning?

Om du gillar Kieffer så upplever jag att det är väldigt enkelt att få tag i bra begagnade dressyrsadlar till vettiga priser, det kanske är enklare? :) Hade själv en Kieffer dressyrsadel som jag tyckte väldigt bra om, tyvärr passade den inte till min fjording, så jag sålde sadeln när jag böt häst.

Ja, jag gillar Kieffer! Och dem verkar även passa H.Hs rygg bra :)
Jag gillar inte "skruvstädssadlar", men såg någon Kieffer *dressyrmodell* anno 1997 tror jag det var, som bara kostade 7 000 kr. Tyvärr gick den såklart väldigt snabbt....

Min man har Kieffer Donau som hoppsadel till sin häst, dressyrsadeln är en Passier Corona. Jag kör Passier rakt igenom, med två stycken Passier Optimum dressyrsadlar och även Passier i hoppsadlarna. Det är dyra sadlar att köpa nya, men de är oerhört prisvärda begagnade. Också ett tips om du gillar äldre tysk kvalitet :-)

Har inte gamla Kieffer ofta väldigt smal kanal?
Finns ju massor med sadlar som inte är skruvstäd?

Jo de gamla har hyfsat smal kanal jmf med modernare sadlar/märken.
Däremot ”inte extra smal /ett problem smal” som jag upplevt det . Hade en Kiefer aachen i många år som jag red ut i/skuttade hinder . Jätteskön vettig sadel.

Men @Dressyrtjejen_97 du bör ju verkligen inte snurra in dig på att du måste ha en kieffer när du öht inte ens provat några dressyrsadlar på hästen. Finns jättemånga sadlar som skulle passa din hästs rygg/kropp och begagnatmarknaden är köparens marknad dvs man kan hitta begagnat för väldigt låga lappar inkl mer moderna märken.

Jo de gamla har hyfsat smal kanal jmf med modernare sadlar/märken.
Däremot ”inte extra smal /ett problem smal” som jag upplevt det . Hade en Kiefer aachen i många år som jag red ut i/skuttade hinder . Jätteskön vettig sadel.

Men @Dressyrtjejen_97 du bör ju verkligen inte snurra in dig på att du måste ha en kieffer när du öht inte ens provat några dressyrsadlar på hästen. Finns jättemånga sadlar som skulle passa din hästs rygg/kropp och begagnatmarknaden är köparens marknad dvs man kan hitta begagnat för väldigt låga lappar inkl mer moderna märken.

Tack för tipsen! :)

Liknande trådar

Tjatter Jag skulle vilja köpa lite nya kläder. Problemet jag har är att för det första är jag helt blind när det kommer till hur kläder passar...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: SaraMara
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 435
Senast: dobbis
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
8 217
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar