Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Satt och tittade på olika benskydd och grejer och snubblade över den här bilden. Fattar dock inte riktigt varför man har så som på...
Svar
11
· Visningar
2 763
Utrustning Nu börjar det bli dags att beställa transport. Frågan är alltså vilken extrautrustning ni inte skulle vilja vara utan? Och vad som är...
Svar
3
· Visningar
778
Utrustning Vad köper man som nybörjare för tömkörningsutrustning? Är det nån idé att titta på utbudet på t ex Hööks, eller är det helt värdelöst...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: mollyphlox
·
Utrustning Har alltid haft, och alltid gillat, senskydd med bred resår med kardborreknäppning (vanliga eskadron t.ex.) men nu verkar det ju bli...
Svar
8
· Visningar
1 246
Senast: Jocelyn
·
Utrustning Japp. Bettet jag har på fröken nu är inte rikigt optimalt så nu beger jag mig ut i bettdjungeln för att hitta något som passar oss båda...
Svar
4
· Visningar
779
Utrustning ...När den samtidigt är den mest skadliga för munnen och tänderna? Funderade på det i.o.m. H.Hs "nyfunna" tandproblem. Remont är ju det...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 184
Senast: Grazing
·
Utrustning kravspec: få dra minst 1300kg på B-kort, gärna vara så "bra" dragbil som möjligt överlag och allrahelst få dra ytterligare tyngre på...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
15 260
Senast: Pudlan
·
Utrustning I TR står det att ”Oledat Pelham i metall, gummi eller syntetmaterial” är tillåtet för ponny på hopptävling, och då tolkar jag det som...
Svar
3
· Visningar
593
Utrustning Jag har beställt ett renskinn till min sällskapshäst då han dels får lite skav av schabrak/ullpad och dels har lite karprygg och behöver...
Svar
9
· Visningar
1 073
Senast: Marita73
·
Utrustning Pratade med en hovslagare för ett par dagar sedan som rekommenderade kotringar istället för boots. Hen sa; Jag citerar " Kotringar är...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 736
Senast: Grazing
·
Utrustning Jag funderar på ett Rambo Micklem träns, men priset är ju rätt högt (jämfört med Hööks-tränsen jag har idag), så jag vill inte köpa...
2
Svar
25
· Visningar
11 663
Senast: Marvin
·
Utrustning Tänkte börja rida igen i april/maj, troligtvis maj då jag behöver rehaba efter en liten operation först. Men jag behöver köpa ny hjälm...
Svar
2
· Visningar
624
Senast: spinxx
·
Utrustning Jag behöver lite erfarenheter från allvetande buke här. Unghästen har explosionsväxt de senaste månaderna och sadeln är nu en katastrof...
Svar
6
· Visningar
3 134
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag är väldigt sugen på att köpa golden wings bettet, men vingarna tar ju lite plats. Min häst har vanligt vis 12,5 på sitt baucherbett...
Svar
4
· Visningar
2 270
Senast: Hedinn
·
P
Utrustning Någon som vet den egentliga orsaken till mittenringen i kinkedjan?
Svar
12
· Visningar
998
Senast: prallan
·
Utrustning Hej! Jag funderar på att köpa ett Antares Precision träns. Det kostar ju hela 3.500kr så därför undrar jag om det finns någon här som...
Svar
2
· Visningar
1 483
Senast: Elektron
·
Utrustning Någon som vet var det går att få tag på stora ringar, sådana som bett ofta hänger på i butiker? De hakar ihop i öppningen, är väl kanske...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: MayGrace
·
Utrustning Hej! Vad lägger ni på era hästar nu när det är kallt ute? Vid -10 grader, vad har ni på då? Skriv gärna: gram på täcke, grader...
2
Svar
26
· Visningar
1 722
Senast: Anna37
·
Utrustning Kanske en jättedum fråga :o Men finns det någon modell av förbygel som inte har en "brygga" över manken på hästen? Alternativt någon där...
Svar
8
· Visningar
980
Utrustning Hej Nu är det så att vid hoppning så letar jag ett nytt bett. Kommer användas endast vid tävling då jag jobbar på med vanligt tränsbett...
Svar
5
· Visningar
1 823
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka