Vad har ni för täcke på?

Oklippt 28-årigt SWB har ett 200g innetäcke och ute får hon ett 100 g yttertäcke ovanpå. Har köpt två täcken med hals åt henne, båda har hon kliat sönder inom en vecka. Budskapet har nått fram och hon slipper hals.

7-årigt SWB oklippt och dräktig. Går på lösdrift. Brukar inte ha täcke utan sätter ordentlig päls men i år gjorde hon inte det så hon behöver ett 50 g för att må bra.

Blir det riktigt kallt får mamman ett 400 g och dottern får ta mammas 100 g.

Den oklippte pensionären går naken. Tävlingshästen som har någon variant på halvklippning går med 100g, hon är alltid varm av sig och hade nog kunnat gå utan men jag är lite nojig ;). Båda halvblod på lösdrift.

Mitt halvblod är oklippt då hon är konvalescent. Är det vindstilla och över -7ca går hon naken. Annars 100g vid blåst eller nederbörd. 50g vid plusgrader och regn. -7 till -20 har hon haft 200g. Hade tjockare täcke i början av vintern men hon blev väldigt varm. Hon brukar alltid vara helklippt så det är lite svårt just nu:o
Inne har vi haft som lägst -2 och hon har varit naken. Fri tillgång på grovfoder dygnet runt.

Halvklippt mammutpälsad ponny
-5 grader kallt men vindstilla
50 g stalltäcke och regntäcke ovanpå

Om det snålblåser och/eller är snöblandat regn eller något sånt äckligt väder, har hon ett tjockare utetäcke med halvhals. Står i kallstall med en öppen sida på nätterna.

Helklippt KWPN. 10 år.

Mellan 5-10 minusgrader hos oss denna veckan = 370 gr. Rhino inne + 200gr MIO ovanpå vid hagvistelse.

Vid plusgrader står hon med 250gr inne och 100gr ovanpå det vid hagvistelse.

Oklippt, men inte särskilt långhårig ponny i kallstall.
Har 300 g vid 5-10 minus, När det blir runt 0 gradigt 200 g.
Hals på yttersta täcket som är 100 g.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
324
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
780
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej! Min dotter och hennes kompis vill så gärna bada med hästen men jag börjar bli tveksam på om det börjar bli för kallt? Vad tycker...
Svar
9
· Visningar
1 159
Hundhälsa En dum fråga...kan tyckas. Men behöver en rottweiler täcke på sig på vintern och vid regn? Jag har en husky som hellre skulle dö än att...
Svar
15
· Visningar
934
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2