Täcke med bred/hög hals?

Som sagt så har jag testat Haglunds och det sitter verkligen inte bra på min. Jag måste dels ha det jättelångt fram för att öht kunna få ihop det fram i bogen, och då blir det väldigt tight och trycker framför manken.
Om inte Haglunds passar så passar nog inte vanliga Amigo. Men testa Amigo XL!

Hoppas att det passar bra för er nu när du beställt!
Min har samma problem, tyvärr är Amigo med v-front för tajt och han drunknar i Amigo XL. Just nu har vi ett begagnat Trinity som fungerar bra, planen är att titta på Premiere till nästa år. Nisch med halvhals satt också bra men gick sönder efter några veckor...

Hoppas att det passar bra för er nu när du beställt!
Min har samma problem, tyvärr är Amigo med v-front för tajt och han drunknar i Amigo XL. Just nu har vi ett begagnat Trinity som fungerar bra, planen är att titta på Premiere till nästa år. Nisch med halvhals satt också bra men gick sönder efter några veckor...
Rambo med v-front är ju lite större i fronten än amigo. Testat? Dyrare också dock🤪

Rambo med v-front är ju lite större i fronten än amigo. Testat? Dyrare också dock🤪
Hoppas på att kunna testa några olika täcken under året, Rambo är absolut på listan. Min är född 2019 så han kommer troligen biffa till sig ytterligare. Han kunde ha Amigotäcket förra hösten men inte alls nu 😅 Vilket är anledningen till att jag inte ville köpa ett dyrt täcke nu, även om jag generellt tycker att det är värt pengarna.

Jag instämmer i att Amigo inte alltid räcker till trots v-front. Jag har en uppfödning som precis som sin mamma har hög manke plus stora bogblad vilket gör alla HW-täcken för trånga oavsett modell och XL varianten går inte alls då halsöppningen är alldeles för lång vilket gör att kanten på täcket hamnar mitt över bogbladen.

Jag använder nästan bara Premier Equine och tycker de är fantastiska men efter Brexit har de tyvärr blivit betydligt dyrare. Jag har funderat länge på att prova med Epic rugs från The Big Horse Shop men inte riktigt kommit mig för att beställa något än.

Deras kundtjänst beskriver regular fit som motsvarande Premier Equine i storlek medan broad fit som är för kraftiga hästar verkar ge plats framtill utan att halsöppningen blir för lång. Jag har lite svårt att bestämma mig för vilken av modellerna jag ska välja men lutar åt att prova med den vanliga eftersom det går att använda till någon annan häst om det inte passar den som behöver mycket bogfrihet.

Liknande trådar

Utrustning Håller på och blir galen i täckesdjungeln så vänder mig nu till er för lite hjälp. Har en häst med breda bogar, normal hals men högrest...
Svar
19
· Visningar
1 636
Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar...
2
Svar
29
· Visningar
2 919
Utrustning Hjälp mig spåna. Jag använder Horseware, deras utbud passar min täckesfilosofi. Men om ni har andra tips som ger mig Halvhals...
2
Svar
35
· Visningar
3 944
Utrustning försökte söka på sidan men hittade inte. Försöker hitta bra täcke till min häst som passar. Han har ganska bred bog och bred hals. Han...
2
Svar
38
· Visningar
9 094

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mata småfåglarna
  • Uppdateringstråd 30
  • Luktar gnagare?

Hästrelaterat