Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Hemma hos mig vankar det hästköp och det finns viss chans att vi köper två hästar från samma ägare. Båda bruna (far och son) och nu...
2
Svar
30
· Visningar
2 366
Utrustning Jag kan så gott som inget om westernsadlar. Men blir nyfiken. När man ser videor om inpassning av westernsadlar nämns det till störst...
Svar
5
· Visningar
1 720
Senast: Glimris
·
Utrustning Min häst är för tillfället lite för smal, vilket märks över ryggen. Hon har bantats ner rätt ordentligt under hösten, och när hon var...
Svar
18
· Visningar
1 809
Utrustning Vill gravera en skylt och sätta på dressyrsadeln, men verkar lättare sagt än gjort att hitta det jag vill ha. Letar efter en oval skylt...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: Scata
·
Utrustning Har ett par jätte goa ridbyxor men tyvärr så har de kardorre längst ner och jag hatar det. Nån som testat att sy om så man får lycra i...
Svar
3
· Visningar
578
Utrustning Hur tunna stalltäcken har ni innan hästen sover naken? Självklart bara en fråga till er som använder stalltäcken, sover er häst alltid...
Svar
14
· Visningar
1 287
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej Jag och pålle har varit nöjda med vår ELT gjord men den sjunger på sista versen och jag vill se mig om på vad nytt som har dykt...
Svar
2
· Visningar
948
Senast: Ace
·
  • Låst
Utrustning Behöver hjälp! Fungerar ett golden wing bett likadant som ett pessoa? Alltså det vanliga tredelat utan nåt extra? O skulle ni våga sätta...
Svar
5
· Visningar
768
Senast: kryddelydd
·
Utrustning Hej! Jag har googlat och letat i alla internets vrår men hitillis inte lyckats hitta något som passar, hoppas någon här har tips :) Jag...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: Vogue
·
Utrustning Har köpt en ny sadel i färgen oatbark (Pessoa) men hittar inga stigläder till! Ska vara kalvskinn och otöjbara. Någon som har något tips...
Svar
3
· Visningar
554
Senast: Elektron
·
Utrustning Jag har en prestige jag älskar och avgudar att rida i. När jag fick min donna låg den helt okej på henne förutom att jag fick värma om...
Svar
2
· Visningar
957
Senast: Ackio
·
Utrustning På söndag kommer ÄNTLIGEN sadelutprovaren. Det är första gången jag har ut en sadelutprovare och jag är lite nervös. Mina kunskaper om...
Svar
16
· Visningar
1 137
Senast: Breen
·
Utrustning Då jag nu har ett vanligt tvådelat tränsbett på min 6-åriga ponny och hon blir väldigt pigg. (speciellt vid hoppningen) Söker jag då ett...
Svar
4
· Visningar
1 314
Senast: Lipperta
·
Utrustning Efter att ha letat runt i djungeln av benskydd så vänder jag mig nu till allvetande Bukefalos för tips och råd... Efter att min...
2
Svar
29
· Visningar
4 551
Senast: peperoni2
·
Utrustning Behöver köpa nya handskar och har bara haft Meredith Michaels Beerbaum där jag råkat fördärva gripen i tvätten samt ett par Grip fleece...
2
Svar
21
· Visningar
1 286
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hur förvarar man lånehjälmar på en ridskola? Senast när vi var på ridskolan så åkte två hjälmar i backen under tiden vi var i...
Svar
13
· Visningar
1 668
Senast: eve91
·
Utrustning Hur skulle ni beskriva hästen på bilden för en sadelutprovare? Kroppsbyggnad - framförallt rygg, manke, bogar osv som påverkar...
Svar
8
· Visningar
866
Senast: caballus
·
Utrustning Min ridtränare var ut idag. Hon sa att hon brukar aldrig tipsa om att betsla upp på hästarna. Vilket jag förstår. Men till mig...
Svar
16
· Visningar
1 095
Senast: Fideli
·
Utrustning Jag har använt sidepull på min häst i fem år och det har fungerat bra när jag rider ut. Har haft det väldigt löst, får in båda händerna...
Svar
11
· Visningar
976
Senast: Piraja
·
Utrustning Vad är era tankar kring hööks täcken? Inte bara regntäcken utan utetäcken, fleece, ull, vinter. Kvalité? Spricker sömmar etc? Läcker...
Svar
11
· Visningar
2 629
Senast: Raderad medlem 124573
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka