Utrustning

Om och kring utrustning. Sadlar, hästtransporter, hästutrustning, ryttarutrustning m.m. Huvudmoderator: lizan

Filtrera med prefix:

Utrustning Har inte använt ridbyxor på väldigt länge, och insåg så sent som idag att de par jag har liggande hemma nu (med något ytterst undantag)...
2
Svar
36
· Visningar
4 574
Senast: mily
·
Utrustning Är det någon skillnad i hur "skarpt" bettet är, utifrån olika bettringar? Jag fick lära mig för hundra år sedan att D-ringar är något...
Svar
6
· Visningar
3 828
Senast: fio
·
Utrustning Jag försöker komma på vad det är jag vill ha för bett/träns :p Eller jag vet egentligen VAD jag vill ha, men inte om det finns eller om...
2
Svar
23
· Visningar
3 643
Senast: fio
·
Utrustning Hästen har vuxit och pannbandet har blivit för kort på tränset. Hästen har varit spänd och allmänt annorlunda ett par veckor. I början...
Svar
1
· Visningar
440
Senast: Ace
·
Utrustning Finns det grimmor som har "snabbknäppning" typ karbinhake på nackstycket att få tag i? Frågan gäller en häst med unghästvårtor i örat...
Svar
4
· Visningar
742
·
Utrustning Finns det någon som har samma bekymmer med sadel och lyckats lösa det? Har en Welsh Cob/arab med kort rygg. Hon är som en tunna över...
Svar
3
· Visningar
1 914
·
Utrustning Enkel fråga: hur tvättar man en fårskinnspadd på bästa sätt? Den ser inte så rolig ut längre, så jag vill fräscha upp den, men är rädd...
Svar
9
· Visningar
1 534
·
Utrustning Självklart är sporrarna så milda som ryttaren använder dem... Man kan vara riktigt otrevlig med korta små ponnysporrar och man kan rida...
Svar
11
· Visningar
5 168
Senast: WS6
·
Utrustning Jag har hittat ett 0 gr regntäcke med hals, "Horseware Mio All-In-One" som verkar rätt trevligt vid första anblick sådär. Är det bra i...
Svar
18
· Visningar
2 362
Senast: spinxx
·
Utrustning Hur många cm är ett normalt pannband för stor häst? Ska plocka ihop ett träns och sitter med två olika långa pannband, trots att bägge...
Svar
1
· Visningar
1 080
·
Utrustning Hjälp! Jag håller på att bli tokigt, jag måste hitta ett var nya ridstövlar då mina hänger på sista versen, haft dom över 10 år så...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Jerseyite
·
Utrustning Jag vill köpa en ny pad till min hoppsadel, har nu en äldre fårskinnspadd från Gold Medal men den börjar bli lite sliten. Jag väljer...
Svar
7
· Visningar
2 546
Senast: mackan
·
Utrustning Jag vet att Mio är budgetversionen av horsewares täcken, men vad och hur stor är skillnaden? Tänker främst på de ofodrade regntäckena...
Svar
6
· Visningar
2 734
Senast: Evergreen
·
Utrustning Nu behöver jag väldigt ytlig hjälp!:o Hästens vardagsträns börjar bli fult och tråkigt, och jag har börjat fundera på att skaffa ett...
Svar
4
· Visningar
927
Utrustning Efter flera år borta från ridningen verkar det som om jag ev ska kravla mig upp på en hästrygg igen. Men, mina gamla ridbyxor verkar ha...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 830
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har alla hjälmar från Charles Owen samma passform? Har bara provat en modell och den satt bra, men just den tycker jag är så ful...
Svar
13
· Visningar
1 019
Utrustning Någon som har tips på riktigt varma rid och stallskor?
Svar
2
· Visningar
964
Senast: dotzie
·
Utrustning Japp, då var jag igång med fler frågor nu då. Suck. Fråga 1. Finns det lädertyglar med täta stoppar som inte kostar skjortan och som...
Svar
8
· Visningar
840
Senast: mackan
·
Utrustning Jag är på jakt efter ridstövlar med stålhätta eller komposit men jag hittar bara skor. Finns det ens såna stövlar? :confused:
Svar
6
· Visningar
1 105
Senast: Wilfa
·
Utrustning Jag letar efter ett nytt träns till min häst. Mina önskemål är följande: • Rundsytt, helst med spännen i nacken • Svart med...
Svar
9
· Visningar
1 040
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka