GHS Shopping

Mitt enda köp igår, en väst från PS. Mamma köpte en likadan :p
Foto 2018-02-24 16 42 06.webp

Jag tycker att mässan hade ett sämre utbud än tidigare :(
Om jag inte råkar köpa något idag så blir årets resultat:
Två vardagsgrimmor 100:-
En lyckoängel för dottern att sätta i ponnyns träns (symbol för ponnyn vi förlorade i förrgår) 39:-
Ett par ponnytyglar 55:-
Två nummerlappar med turkost glitter 45:-
Maskkontroll*2 278:-

Det har aldrig tidigare hänt att jag lagt mer pengar på mat än på shopping.
Jag hade hoppats hitta färgglada senskydd till B-ponnyn och strumpor till mig och dottern men det blev inget med det.
Jag var inte där i år men däremot förra året. Vilken besvikelse alltså. Hade inte varit där på 5-6år och gissa om jag var besviken. Mässan var betydligt mindre än förr och var om möjligt ännu sämre än förr. Mässpriser brukar ju inte vara särskilt stor skillnad mot butikspris men nu var det nästan inga riktiga mässpriser. Fick med mej ett schabrak och 2par örhängen hem. Jättedåligt tyckte jag. Hade hoppats på många fynd men det sker sig

Har varit inne idag men inget direkt roligt. Pratade dock med en av försäljarna som sa att en 'normalstor' monter kostar ca 150 000kr, så det är väl inte konstigt om antalet deltagare blir lägre och att 'mässpriser' inte direkt blir låga heller. De som är där måste göra rejäl vinst för att dels täcka upp kostnaden att få ställa ut men också kostnaden för extra personal och transporter osv.

Jag får nog säga tvärtom, att mässan var bättre än jag upplevt den på flera år! Tycker att det var roligt att gå där och att många montrar hade bra grejer till hyfsade priser. :) Det blev följande:
- Ett svart Equiline Octagon-schabrak (med två glitterpasspoaler :love:) 580kr
- Ett förvånansvärt mjukt träns med anatomiskt nackstycke från Börjes 220kr (30%)
- Nylonförstärkta stigläder 229 kr
- En "fårskinnspadd" (ej riktigt fårskinn, men väldigt rejäl och med antiglidytor för sadeln) 225 kr (50%)
Har inga bilder i dagsläget, men kan kanske ordna i dagarna.

Jag får nog säga tvärtom, att mässan var bättre än jag upplevt den på flera år! Tycker att det var roligt att gå där och att många montrar hade bra grejer till hyfsade priser. :) Det blev följande:
- Ett svart Equiline Octagon-schabrak (med två glitterpasspoaler :love:) 580kr
- Ett förvånansvärt mjukt träns med anatomiskt nackstycke från Börjes 220kr (30%)
- Nylonförstärkta stigläder 229 kr
- En "fårskinnspadd" (ej riktigt fårskinn, men väldigt rejäl och med antiglidytor för sadeln) 225 kr (50%)
Har inga bilder i dagsläget, men kan kanske ordna i dagarna.

Nej tyckte nog att det blivit sämre de senaste åren. iår hittade jag inget på min "att köpa" lista och den hade minst 10 punkter. Köpte däremot två röda vojlockar på börjes för 50kr st. och ett mias schabrak för 50%. (hade intalat mig innan att jag inte skulle köpa mer schabrak :angel:)

och en "ridgjord" för ca 350kr.

såg även en röd kavaj på horze för 99kr men tyvärr lite för stor ...

Saknade massa bra utställare som brukar vara där, granngården, charlies mfl

Jag tyckte mässan var rätt kass. Inte för att jag saknade dem direkt men alla de där billiga tyska utställarna som brukade vara där har de slutat att åka dit? Saknar även hästtidningarna som var förr.

Vi köpte
Magic brushkopior 3 för 50kr.
Rotborste 5kr
Ridbyxor till lillasyster 120kr

Letade efter ridskor till dottern och tydligen fanns det snorbilligt i Horze monter men när vi kollade fanns bara storlek 29.

Dottern vann en tävling i hööks monter och fick ett presentkort på 500kr så bortser man från maten så gick vi plus på mässan iår.

Jag tycker också att mässan har blivit sämre med åren. Saknar flera försäljare som alltid har funnits. Men sedan är jag inte där för att gå på mässan utan se tävlingarna så det gör inte så jättemycket. I år kom jag vara hem med en himalayasaltsten, 4 höpåsar och en hink hästgodis från PS. Känns som jag var den enda på hela mässan som inte köpte schabrak från Equestrian Stockholm....

Tänkte att jag skulle åka ner för första gången på flera år och unna mig lite onödig shopping!
Antar att det är fler här inne som ska shoppa loss. Vilken dag ska ni dit och vad ska ni leta efter?

Ska dit på fredag, går in direkt vid öppning och stannar över dagen. Ingen showbiljett.
Är fredagen en "bra" shoppingdag?

Har några saker jag ska hålla ögonen öppna efter:
* Eskadron lindor
* Tunna ridhandskar med bra grepp
* Nya hårdekorationer (mina ligger på en avlägsen åker efter en tävling )
* Ny kavaj. Någon som vet hur utbudet på större storlekar är bland kavajer? 44/46

Lite besvinen över att det har minskat såpass mycket med försäljare. Det har blivit färre utställare/ försäljare och kostnaden för att gå in på mässan har ökat.
Inte något direkt att köpa till mindre hästar.

Min tanke att de kan lägga försäljningen runt gången i scandinavium som det var från början om försäljarna ska fortsätta att minska i antal.
Tydligen är det väldigt dyrt att hyra försäljnings plats enl en av försäljarna på mässan.

Hittade ni andra vad ni sökte?

Jag har inte varit där på många många år som sagt och jag blev besviken!
Mässan kändes så liten! Tyckte jag bara gick runt samma slinga hela tiden och att montrarna hade samma utbud allihopa. :down:

Fick lite shopping gjord iaf men inte det jag ville ha:
* Två schabrak från Stockholm Equestrian! Så snygga och har spanat länge på de.
* En blingad tävlingshuva
* Tre par Eskadron lindor
* Två ridtröjor. En grå och en svart
* Paddar till benlindor (fel storlek och för stora)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka