M
mooi
Mitt enda köp igår, en väst från PS. Mamma köpte en likadan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag var inte där i år men däremot förra året. Vilken besvikelse alltså. Hade inte varit där på 5-6år och gissa om jag var besviken. Mässan var betydligt mindre än förr och var om möjligt ännu sämre än förr. Mässpriser brukar ju inte vara särskilt stor skillnad mot butikspris men nu var det nästan inga riktiga mässpriser. Fick med mej ett schabrak och 2par örhängen hem. Jättedåligt tyckte jag. Hade hoppats på många fynd men det sker sigJag tycker att mässan hade ett sämre utbud än tidigare
Om jag inte råkar köpa något idag så blir årets resultat:
Två vardagsgrimmor 100:-
En lyckoängel för dottern att sätta i ponnyns träns (symbol för ponnyn vi förlorade i förrgår) 39:-
Ett par ponnytyglar 55:-
Två nummerlappar med turkost glitter 45:-
Maskkontroll*2 278:-
Det har aldrig tidigare hänt att jag lagt mer pengar på mat än på shopping.
Jag hade hoppats hitta färgglada senskydd till B-ponnyn och strumpor till mig och dottern men det blev inget med det.
Jag får nog säga tvärtom, att mässan var bättre än jag upplevt den på flera år! Tycker att det var roligt att gå där och att många montrar hade bra grejer till hyfsade priser. Det blev följande:
- Ett svart Equiline Octagon-schabrak (med två glitterpasspoaler ) 580kr
- Ett förvånansvärt mjukt träns med anatomiskt nackstycke från Börjes 220kr (30%)
- Nylonförstärkta stigläder 229 kr
- En "fårskinnspadd" (ej riktigt fårskinn, men väldigt rejäl och med antiglidytor för sadeln) 225 kr (50%)
Har inga bilder i dagsläget, men kan kanske ordna i dagarna.
Tänkte att jag skulle åka ner för första gången på flera år och unna mig lite onödig shopping!
Antar att det är fler här inne som ska shoppa loss. Vilken dag ska ni dit och vad ska ni leta efter?
Ska dit på fredag, går in direkt vid öppning och stannar över dagen. Ingen showbiljett.
Är fredagen en "bra" shoppingdag?
Har några saker jag ska hålla ögonen öppna efter:
* Eskadron lindor
* Tunna ridhandskar med bra grepp
* Nya hårdekorationer (mina ligger på en avlägsen åker efter en tävling )
* Ny kavaj. Någon som vet hur utbudet på större storlekar är bland kavajer? 44/46