Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Jag är medryttare på en arabhingst som är 9 år gammal. Hans ägare har haft honom i 2 års tid. Men till en början så var det en till...
Svar
3
· Visningar
883
Senast: Magda_89
·
U
Träning Och då menar jag inte att ta ansvar för det man lovat kring skötsel och ridning, det ska man självklart ta. Jag menar om det skulle...
Svar
3
· Visningar
851
Senast: Ledin
·
Träning Hej! Jag & min kompis rider hästar i samma stall och det är samma tjej som äger hästarna. En av hästarna är ett svenskt halvblod som...
2
Svar
32
· Visningar
5 629
Senast: ketchup
·
Träning Jag fick hem min häst för snart två veckor sedan. Hon köptes som ridhäst. Säljaren sade att hon var en mycket lättriden häst som kan...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 349
Senast: Sara-Ida
·
H
Träning är det någon som har några jobbiga ridövingar för både häst och ryttare?:) :smirk:
2
Svar
22
· Visningar
2 214
Senast: hannanilsson
·
I
Träning Min yngsta dotter, snart 8 år, vill ha egen ponny och eftersom både jag och storasyster har häst och det finns plats i stallet är det...
2
Svar
21
· Visningar
2 041
Senast: martina_be
·
H
Träning Ska ut & longera ena medryttarhästen idag. Tänkte bara höra hur länge ni brukar longera? Eller rättare sagt, hur länge bör man...
Svar
7
· Visningar
910
Senast: 333
·
E
Träning Vad finns det för tekniker att skydda sig när man trillar av (om man överhuvudtaget hinner tänka)? Tips mottages tacksamt!:bow:
2 3
Svar
40
· Visningar
3 079
Senast: Lantlolla
·
A
Träning Hej. Vad krävs för att klara av en islandshäst, vad kan den kosta och kan man vara 168 cm lång och ändå rida den? Ve tju att isisar...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: fancyfree
·
Träning Jag och min tränare disskuterade för någon vecka sen hur ofta man bör rida unghästarna. Hon tycker att man ska rida max ca 4 ggr/vecka...
Svar
16
· Visningar
4 032
Träning Vet inte om denna tråden redan finns men orkar inte kolla igenom alla sidor. Iaf. Jag ska träffa en häst nästa vecka som söker...
Svar
8
· Visningar
2 323
Senast: emma_s
·
W
Träning Har haft denna häst nu i 4 månader på foder,12 årigt avelsto som jag blev erbjuden av stallägaren efter att våra egna hästar gick...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: NiAl
·
D
Träning Jag blir helt galen, jag vet absolut inte hur jag ska göra när hästen gör saker som jag tydligt markerat inte är okej, tex, huggas...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Mirre
·
Träning Har klättrat med pållen i dag, med syftet att få en starkare bakkärra. Har en ganska brant backe som är ca 15 meter lång. Gick upp för...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: Sellan
·
J
Träning det låter som att jag är dum i huvvet:) men det är svårt att rida, jag är ju inte så duktig. Jag rider för en instruktör en till ett pat...
Svar
5
· Visningar
902
L
Träning Hejsan, jag behöver sååå hemskt mycket råd just nu. Det är så att jag har fått ett erbjudande om ett varmblodssto på 8 år att köpa...
Svar
11
· Visningar
1 763
Senast: Tuddan
·
Z
Träning Hoppas att den här tråden hamndade i passande kategori -.- .. För någon månad sen fick vi hem en 3 årig vbltravare. Han skulle...
Svar
4
· Visningar
883
Senast: CARTIER
·
D
Träning Finns det någon vänlig själ som skulle kunna gå igenom några vanliga "hästspråkstermer", vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Samt...
Svar
8
· Visningar
3 467
Senast: Sammet
·
  • Låst
Ridning Vi som övertog bildtråden i vår diskussion om nackkotor kan väl fortsätta här om det fortfarande känns aktuellt. Frågan var...
20 21 22
Svar
434
· Visningar
30 205
Träning Är det något ni gör? Vad skriver ni ner då? Dokumenterat hur ni ridit, hur länge och hur det gick, eller? är det utvecklande i efterhand?
2
Svar
27
· Visningar
2 013
Senast: Lazio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar