Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

T
Träning alltid kunna släppa på ytter.. Sade en människa till mig!! Vad tycker ni om det?? Jag har alltid lärt mig att man ska balansera upp...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 848
Senast: morottotte
·
M
Träning Planerar hästköp (om några år, när jag är redo) och vill förbereda mig så gott jag kan inför detta. Var hittar man en bra utbildning i...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: aiquen
·
F
Träning Min kusin (även min granne) vill ha en egen ponny. Tror att hon snart kmr få det också. Vilket jag tycker är skit dumt! Hon har ridit på...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: FridaW
·
Träning Hur ser ni på hästens grundutbildning? Vad ska eran idealhäst kunna vid 3,4,5 och 6 år? När börjar ni tävla? Vilka klasser vid...
Svar
5
· Visningar
1 033
Senast: sassiball
·
L
Träning Har ett otroligt stort sug att resa bort en längre tid.... Hästen min är inte fullt brukbar ... spatthäst och kan endast...
2
Svar
24
· Visningar
2 436
Senast: Buckingham
·
Träning hur 'bestraffar' du din häst ifrån marken? ryter du till, hötter åt den eller smäller till? tex om den på stallgången står och viftar...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 369
Senast: zillax89
·
G
Träning Ja som rubriken lyder får man verkligen åka som männsika inne i transporten med hästen????:confused: Det är en "kompis" som lånar min...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 751
Senast: lyxburken
·
J
Träning Sitter o funderar kring det här med den kommande inridningen av min welsh cob och kunde behöva lite input. Saken är den att den...
Svar
15
· Visningar
1 160
Senast: Jeeves
·
Träning 3-åring som är skrittad och travad i ridhuset,samt löshoppad. Är jag för sent ute om jag vill ha henne tränad inför 3-årstestet...
Svar
13
· Visningar
1 158
N
Träning Funderar starkt på att (för första gången) lämna iväg min 2åriga kallblodshingst på sommarbete så han får leka med jämnåriga/jämnstora...
Svar
12
· Visningar
1 129
H
Träning Jag blir ledsen över hästar i min närhet som inte förstås av sina hanterare. Hästar som alltid leds med kedjan under hakan (och som...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 872
Senast: Sammet
·
F
Träning Jag känner en häst som är väldigt speciell i psyket och det skulle vara intressant hur ni nh-folk skulle resonera om beteendet?:idea...
2
Svar
23
· Visningar
2 008
Senast: Sammet
·
T
Träning Jag har nu haft honom snart ett år och byggt honom med mkt skritt o klättring, långa turer med vagn i skritt o många uppförsbackar(mkt...
Svar
7
· Visningar
987
Senast: Tolly
·
L
Träning Det är lika lustigt som de låter! Det är såhär, som jag skrivit i vissa trådar innan så är ena hästen i mitt stall rädd för nästan...
Svar
10
· Visningar
977
Senast: Sellan
·
Träning Sitter här och funderar på att försöka med 7 games. Dock fattar jag inte riktigt cirkelleken där det står "medan han rör sig i en cirkel...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Elviramax
·
B
Träning Hejsan! Dottern ska prova rida en av hästarna i stallet ett tag för att sen om de passar ihop ta honom på foder. Hästen gillar dottern...
Svar
2
· Visningar
779
L
Träning Jag har letat enhel del ocxh sökt men hittare inga bra trådar. Jag har sånt oerhört problem med att trampa ner i stigbyglarna. Är de...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Agda
·
R
Träning När börjar ni vänja era hästar vid att vara ute dygnet runt? Vi bor i Jämtland, och våren är på väg med stormsteg! Det är aldrig under...
Svar
13
· Visningar
1 037
Senast: cikoria
·
P
Träning Hej! Jag är lite nyfiken på vad ni (om ni) gör med era föl under det första året... Förstår att det måste vara mycket som de bara får...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: malou78
·
Träning Jag har klurat och tänkt på bra sätt att förhindra min hästs bockningar. De är inte dåliga och sker precis de första stegen under...
Svar
7
· Visningar
1 771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka