Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Träning Är det nån som kan hjälpa mig ? det är så här att mitt sto ,som förövrigt är jätte snäll å trevlig , har två saker för sig som är...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Yamaha
·
Z
Träning Jag har en fråga angående en häst som anfaller, dels genom sparkar och genom att bitas. Den är rikitgt arg helt enkelt, men inte att...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
9 189
Senast: Fina
·
M
Ridning Rider ni lätt? Varför? Vad har ni för bett? Varför? Har ni nosgrimma? Varför? Rider ni skänkelvikning? Varför? Bara undra lixom! :)
2 3
Svar
43
· Visningar
4 326
Senast: suberdoo
·
Z
Träning Kom just från stallet och for dessutom hem tidigare pga att ja var vittne till en hemsk lastträning!:o Hästen blev slagen rååhårt me...
2
Svar
31
· Visningar
2 236
E
Träning Jag ska införskaffa ett jaktkandar och funderar lite över hur jag ska spänna tyglarna. Det finns ju tre möjligheter: 1. det övre hålet...
Svar
3
· Visningar
2 675
Senast: sweep
·
W
Träning Hej. Jag börjar inse att mina kunskaper kanske inte riktigt är tillräckliga för att utbilda en häst, och även om jag lär mig på vägen...
Svar
13
· Visningar
1 866
Senast: lady_mike
·
Träning Nu är det ta mig f-n helt hopplöst...blötan gör att det inte finns någonstans att rida häromkring :mad: Ridbanan är en sjö, fälten är...
Svar
15
· Visningar
1 260
Senast: Inte_Ung
·
K
Träning Tror att pollen har halkat och sträckt sig i bakbenet. Någon som har några bra "övningar" för att gå bort det? :d
Svar
5
· Visningar
772
Senast: Fina
·
D
Träning Jag har lite problem med en av minna unghästar som har börjat tramsa med att resa signär man rider och innan ni säger att ni tror hästen...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 693
Senast: diartistakasha
·
L
Ridning som rubriken lyder, när i utbildningen satte ni på stången. och vilken sorts stång använder/använde ni? jaktkandar, kandar med bridong...
Svar
11
· Visningar
1 249
Senast: IngelaH
·
L
Träning Har en kallblodstravare på foder sen 3 veckor tillbaka och hon har nu börjat testa mig känner jag..... :crazy: Är så många år sen jag...
Svar
13
· Visningar
1 498
Senast: jennyida
·
Träning Några bra tips för att få någorlunda balans och inte belasta galet? Framförallt underskänklarna hamnar ju en bra bit nedanför buken...
2
Svar
30
· Visningar
5 239
Senast: HoppTrisan
·
Träning Ska börja rida in min häst nu,behöver lite tips på allt.. Han är 7 år gammal o inte inkörd,blev inriden som 3 åring i 3 månader,men sen...
Svar
5
· Visningar
928
Senast: hillevie
·
T
Träning jag har ett ganska stort problem. jag lyckas inte hålla mina händer stilla när jag rider. det går hyfsat i skritt och galopp, men i trav...
Svar
14
· Visningar
1 252
Senast: Essepesse
·
K
Träning Hur bygger man upp muskler på ett bra sätt för en "promenadhäst"? Ej genom volter och dyl. (benen)
Svar
15
· Visningar
1 721
Senast: Essepesse
·
D
Träning Jag har blivit erbjuden att överta en 12-årig hingst. Jag träffade denna häst för några få år sen och jag har dreglat över honom sen...
Svar
9
· Visningar
979
Senast: MissInterpreted
·
T
Träning Jag behöver tips på övningar jag kan göra med vår övervuxna shettis från marken, för att få henne mer liksidig och mindre stel. Vi har...
Svar
2
· Visningar
874
Senast: Tindra06
·
M
Träning Då jag red min åring för ngn dag sedan som fortfarande är trotsig och hopar och har sig, så så fort han tog sina hoppsprång eller vad...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Marius
·
Träning visste inte var jag skulle lägga tråden... lite lydnad/kontroll ju så dressyr blir nog bra, annars får snälla moderator flytta...
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Messy
·
Träning Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden. Följde med en häst och ägare till veterinären idag.. Hon (hästen) blir väldigt...
2
Svar
33
· Visningar
2 727
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar