Hindra häst från att stegra!

Sv: Hindra häst från att stegra!

Bara sväng mjukt och led åt ena hållet och normalt frammåt drivande hjälper när du känner att de är på G. Att driva på för fullt Samt hålla i henne med div. hjälptyglar kan göra att ni hamnar på rygg och du får X antal kg över dig. Det du ska göra är att aldrig ge henne tillfälle. Se till att din ridning är intressant och omväklande, hela tiden tempoväxlingar och planerade ridvägar. Det har funkat på alla mina tokar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 254
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 088
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 161
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar