Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

U
Träning ja löslongerar ganska mycke..lite varje dag faktikst.. men bara undrar om man kan ha nå inspänning typ gouge eller nåt så hästen...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: mackan
·
K
Träning Hej! Är mitt inne i ett stallbygge el. snarare "förvandling-från-koladugård-till-stall".. Har idag slagit bort gamla innertaket och...
Svar
5
· Visningar
1 531
Träning Mitt föl är så himla rädd för hö påsarna och så är han rädd för en annan grimma en den ha brukar ha. Har märkat att han är lite sädd för...
Svar
5
· Visningar
944
Senast: LIA
·
Träning Jag har just börjar rida en ponny som är ur trevlig i humöret. Det är inte min häst utan stallägarens häst. Hon har blivit riden lite...
Svar
3
· Visningar
1 911
Senast: Totola
·
Träning hur gör ni när de verkligen öser ner? rider ni? låter ni dem gå ut? mvh
2
Svar
26
· Visningar
1 836
Senast: shampiz
·
Träning jag köpte mig en ny häst för ca ett halv år sedan. hästen hade aldrig varit uppbunden i stallgång och var rädd för att spänna...
Svar
9
· Visningar
1 400
Senast: minnie_
·
S
Träning Hej! det är nu så att jag har 2 hästar. En connemara och en gammal travare. Nu när hästpass ska utföras har det tillkommit lite...
2
Svar
26
· Visningar
2 284
Senast: Bill
·
M
Träning Jag skulle behöva ha ut en bra kiropraktor till min kuse.. men jag vet inte var jag ska vänd mig.. Någon som vill hjälpa mig? sökte...
Svar
5
· Visningar
1 298
Senast: Muskur
·
Träning Jag äger två underbara hästar. Pga graviditet och att jag blev utslängd från mitt tidigare boende hos fosterfamilj där jag hade...
Svar
5
· Visningar
973
Senast: Stopek
·
I
Träning Hur får man sin häst att trivas inne i släpet? Gå in är ok men inte bli instängd.:confused:
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Mitrolle
·
Träning vill ha tips och ideér om hur man gör hästen "orädd" för att åka transport. min går in relativt lätt. men väl inne så blir han jätte...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: aysha
·
D
Träning Finns säkert redan en tråd om detta men jag orkade inte leta :angel: Iafa, använder du sporrar och/eller spö när du rider? Hur ofta...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 503
Senast: Tviggy1081
·
Träning Hej! Hur stor är risken att vargar attackerar hästar? Jag bor i en by och vi har alltid haft björn i närheten men de har jag inte oroat...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 589
Senast: Lintu
·
M
Träning Jag undrar vad ni tycker om olika arbets sätt tex. longering! *Longering~ Tycker att det är en helt onödig arbetsmetod eftersom...
Svar
17
· Visningar
1 500
Senast: jassen
·
Träning Okej, det finns de som säger att man inte ska pyssla med sådant man aldrig ha gjort förut. Men när ska man börja då? Säg att jag har en...
Svar
14
· Visningar
1 371
Senast: Leoni
·
J
Träning Hejsan! Jag har en femårig valack och har lite frågor angående honom. Han är väldigt framåt och glad, alltid posetivt inställd till...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: månFare
·
Träning 2 veckor sedan från idag fick jag hem en ny häst eftersom den andra jag har är konvalacent sen Juni & är inte ridbar. Nu min "gamla"...
Svar
4
· Visningar
973
Senast: Perto
·
A
Träning Jag har haft egen häst i 6 år och hållt på med hästar i totalt 13år. Jag har många gånger sätt tjejer som inte ridit länge skaffa egen...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Alpin87
·
T
Träning Hej !:bow: Sitter här och kollar hästannonser har tänkt att köpa ett föl eller åring. Vart man än kikar så skriver annonsören att...
Svar
6
· Visningar
2 998
Senast: CillaW
·
L
Träning Jag har problem att hitta rätt ponny till min dotter. Hon är 10 år (137 cm, ca 32 kg) och har ridit i perioder sen hon var liten, men...
2
Svar
21
· Visningar
5 694
Senast: Flickan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka