Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Lite roligt att jämnföra med andra raser och dicepliner... :D Detta är då Doris, född i Juni-04 :love: Nu börjar vägen till stor...
2
Svar
27
· Visningar
1 928
Senast: jezzie-
·
Träning Finns det någon här som har nått tips på vad man kan fixa för sysselsättning till sin häst i hagen om den har tråkigt? Min...
Svar
4
· Visningar
2 345
Senast: Tiboo
·
M
Träning Jag och min pålla älskar "trickträning", men jag vet inte riktigt vad vi ska testa nu. Någon som kan beskriva hur man lär hästen någon...
Svar
12
· Visningar
966
Senast: Korint
·
F
Träning Min häst är snäll att lasta, står stilla medans vi kör men när vi är framme dit vi ska t.ex. tävling så blir hon väldigt livlig och vill...
Svar
1
· Visningar
650
Senast: Xenox
·
M
Träning Nu undrar jag hur långt bukefolket kommit med sina 01or, asså 4 åringarna. Är det bara jag som har en oinriden 4 åring här? Vid vilken...
2
Svar
25
· Visningar
1 875
Senast: exelina
·
B
Träning Hörde när två tjejer pratade om att hennes hade haft sadeltvång så hon hade haft väldiga problem med att sitta upp på stoet efter det ...
Svar
5
· Visningar
864
Senast: norpan
·
H
Träning Jag rider ett 8 årigt welsh cob sto, som inte har blivit speciellt mycket tränad innan jag fick hem henne. Jag red henne ett halvår när...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: hi_tekk
·
I
Träning Köpte en tolvåring för ett och ett halvt år sedan. Tuff valack med mycket attityd men ändå trevlig i hantering osv. Red honom i ca ett...
Svar
12
· Visningar
1 235
Senast: Vaccan
·
M
Träning Jag har ett problem: Jag och mina vänner håller på med ett arbete om hästar och yrken med hästar. Kan ni skriva ner alla yrken som på...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: Zeli
·
H
Träning Min lilla envisa sto (6 år ) kan gå avslappnat och i fin form i skritten, men det går inte att behålla formen i övergången fr skritt...
2
Svar
21
· Visningar
2 667
Senast: Eldkvasten
·
S
Träning Då jag inte kan rida pga skada (på mig) försöker jag arbeta hästen från marken. Det har avslöjat vissa, ska vi säga, svårigheter i våran...
Svar
11
· Visningar
1 304
Senast: carinaso
·
S
Träning har lite problem med min ponny, han tappar ibland benen i galoppfattningen! han "ramlar" med bak, sätter sig på rumpan ibland, han gör...
Svar
5
· Visningar
763
Senast: Sellan
·
Träning Hur ska man göra för att få fast hästen i hagen? en häst i stallet (sto) vill inte bli fasttagen i hagen, hon springer iväg bara. börjar...
Svar
5
· Visningar
942
Senast: lovehorses
·
Träning någon som vet hur man lär hästen att ta ut steget i mellangångarterna, eller ökade gångarter? Min häst har inget supersteg...
Svar
2
· Visningar
1 362
S
Träning Vet itne om den här tråden ligger fel. Men jag försöker här endå. :) Jag har funderat lite över det här med naturlig flock. Med hignst...
2
Svar
20
· Visningar
1 980
Senast: diny
·
Träning Har ett problem. En skolhäst bockade av mig rejält för en knapp vecka sedan. Det gick efter omständigheterna bra, jag blev rejält...
2
Svar
25
· Visningar
2 022
Senast: majola
·
M
Träning Är det nån annan än jag som har en onaturligt lugn häst? Hon är så lugn och cool så jag nästan blir orolig. Har en till fråga också...
Svar
13
· Visningar
1 028
Senast: Dolores_88
·
P
Träning :confused: Hej alla glada! Någon gång i vinter ska en av mina hästar flytta ca 5 mil. Problemet ligger i att han väger 1050 kg, har...
Svar
8
· Visningar
1 393
Senast: Fjunet
·
K
Träning Finns det någon som vet/känner någon som hjälper till att lastträna ponnyer/hästar i Kungälvs/Göteborgsområdet..? Behöver verkligen...
Svar
2
· Visningar
850
Senast: kkaarriinn
·
Träning Skapar nu ännu en tråd i ämnet mjuk vs. hård hantering. Förutsätt nu att hästen är hel och frisk, eftersom detta är en hypotetisk...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: minimi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama