Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning en sträcka på ca 10 minuter, är det dumt att göra? Hästarna trivs bra ihop och båda är supersnälla och hittar sällan på något dumt.
2 3 4
Svar
74
· Visningar
6 602
Senast: Ylva86
·
K
Träning Heej, en undran! Stretchar ni er häst efter träning, eller alla ridpass, logering. eller stretchar ni inte er hästen över...
Svar
8
· Visningar
813
Senast: saen
·
K
Träning Fick hem min nya häst i måndags :love: Hon är hur mysig som helst i både ridning och hantering. Det ende som jag skulle vilja få...
Svar
4
· Visningar
734
Senast: CK
·
G
Träning Hej! Jag har ett stort problem. Mitt svarta fullblodssto verkar ha massa älgflugor. När jag rider kan hon när som hälst börja...
Svar
18
· Visningar
6 228
Senast: lingon_
·
Träning Har lite problem med en häst vi longering. Han vill gärna vara nära en då han har varit NH tränad. Det funkar hyfsat om någon leder...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: Benjamin98
·
A
Träning Ni som har hästar som över lag är så duktiga på att stå uppbundna i stallgången, kan inte ni ge mig tips?? Jag har en unghäst på snart 2...
2
Svar
33
· Visningar
2 209
Senast: AliceSpring
·
C
Träning När jag kom ut för att massera min svärmors häst för ett par dagar sedan så berättade hon att hon gått omkull med hästen. Hon hade...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Cecely
·
Träning Min unghäst, 3 år, ska pga en skada vila under hela vintern. Han får gå i vanlig hage och leka med sina kompisar dagtid, står inne i box...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Wilfa
·
E
Träning Nu har jag lastträna min häst, å hon går in alldeles själv....:banana: :banana: Så lycklig... Det tog en kvart, men sen var hon inne...
Svar
3
· Visningar
621
Senast: Misan96
·
S
Träning vet inte riktigt om jag nu placerat tråden rätt.. Idag hade min ponny fått för sig att han skulle testa mig, först när jag skulle ta...
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: Yrja
·
P
Träning Jag har för några veckor sen tagit en häst på foder för en obestämd tid framöver. Han är tidigare NH tränad och jag skulle gärna...
Svar
6
· Visningar
929
Senast: boella
·
Z
Träning Jag har en stressad liten tjej på 5 år, riden i 1 år ca, jag har haft henne 2 månader. Vissa dagar går det hur bra som helst, ibland går...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: mackan
·
Träning Är så här att jag nu är medryttare på ett sto, men känner att jag behöver rida lite för lärare. Behöver få min ridning korrigerad och...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Smulu
·
A
Träning Har nu en 11-årig palominovalack som sköthäst (står på ridskola) Han har ett väldigt humör! När jag hämtar honom i hagen kommer han...
Svar
8
· Visningar
1 425
Senast: anni0301
·
I
Träning hej! kan nån hjälpa mig här...rider en islänning som e ganska så het, inte så att han sticker, men han e rättså hård i munnen. tränar...
Svar
3
· Visningar
702
Senast: _Smarties_
·
Träning hej! har en väldigt het häst. ett sto. hon har väldigt stark egen villja. Har lite problem vi uteridning. Ibörjar går det alltid...
2
Svar
22
· Visningar
1 767
Senast: PatzyP
·
T
Träning Har ni några tips. Ska träna dressyr på kompisens häst och den vill bara explodera när man rider så har ni några tips. Förutom att rida...
Svar
10
· Visningar
7 264
Senast: apocalypsen
·
Svar
75
· Visningar
3 620
Senast: Cabinda
·
S
Träning hej vi har en istadig ponny som är nh tränad med bra resultat flyttar sig undan tryck osv men han kan fortfarande vända bakdelen till...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: Ragatan
·
Träning Har en pigg fullblods pojke som ända sen jag köpte honom(2 år sen) varit mycket rörlig och mjuk i sidorna. Men på senaste tiden har...
Svar
1
· Visningar
885
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama