Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Träning Vet inte om jag lyckats stoppa tråden rätt nu, men.. :D Mitt sto har aldrig under den tid jag ägt henne (lite över två år) varit...
Svar
5
· Visningar
883
Senast: pascalle
·
Träning Rent hypotetiskt.:D Vad händer om någon häst i stallet blir skadad pga. av att någon annan häst ägare i stallet slarvat? I mitt...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: CrazyMia
·
T
Träning Hur gör man enligt NH-filosofin med en häst som bockar och busar främst i galoppen men även ibland i traven? (han har inte ont nånstans...
Svar
4
· Visningar
857
Senast: Cilva
·
A
Träning vad kan man göra för att göra det trevligare där inne? när hon har tråkigt och inget att göra så börjar hon väva. jag ska ge henne fri...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: Anja586
·
Träning Detta är min första märr jag äger och nu undrar jag hur man vet närde börjar brunsta. Hon är 1½ år och har senaste dagarna kissat...
Svar
4
· Visningar
759
Senast: Mysaan
·
M
Träning För att kunna rida ut ensam utan sällskap måste man väl lära hästen att promenera ut ensam först? Den hästen jag rider nu är låg i rang...
Svar
7
· Visningar
1 648
Senast: mala
·
B
Träning Hej .. jag har en 5 årig valack som är jättego och snäll . men om han står i stallgången eller i sin box och man inte är hos honom...
Svar
12
· Visningar
1 565
Senast: Mithra
·
U
Träning min häst går inte kvar på tygeln när ja ryggar. hon har inte ont nånstans vad ja vet..ryggar oftast rakt o så..kan rygga uppför backar...
Svar
11
· Visningar
930
Senast: vildros
·
Träning Flytta om den ligger fel kära moderator. Vill gärna frysmärka mina hästar i stället för att chippa. Anledningarna är olika, men...
Svar
19
· Visningar
1 565
Senast: lis1e
·
M
Träning Jag tänkte försöka longera mitt vamblod, men jag har inte nån direkt erfarenhet av de...har försökt på mitt förra halvblod men han kunde...
Svar
1
· Visningar
754
Senast: Dressyrfantasten
·
Träning Jag vet att det finns många trådar om lasttips men det är inte det jag behöver. Min häst har från att varit svårlastad (rekordet...
Svar
9
· Visningar
1 690
Senast: LitenIsa
·
B
Träning hur många hästar ska man ha minst för att dom ska trivas?
Svar
16
· Visningar
1 146
Senast: _Smarties_
·
Träning Jag har alltid hört att hästen kan vila i tre veckor utan att tappa kondition, under förutsättning att grunkonditionen är bra. Jag har...
Svar
4
· Visningar
884
Senast: Pettsson
·
T
Träning Kan man ha två hästar i samma box egentligen?Det har jag gått och grubblat över hela dan nu..inte för att jag ska ha det men går det...
2
Svar
20
· Visningar
1 957
Senast: edwin
·
Träning Skritt Trav Tölt Galopp Vilken gångart ska man absolut inte ha i en uppförsbacke, varför? Vilken gångart ska man inte ha i nerför...
Svar
18
· Visningar
1 566
Senast: AnnaKarinA
·
Y
Träning Är eventuellt på gång att köpa ett varmblod, 5 år gammal. Har bara en fråga som jag tänkte att ni skulle kunna svara på. Hon är bara...
Svar
4
· Visningar
948
Senast: AnnaKarinA
·
Träning Min kallblodstravare har svårt för att gå på volten, spec i trav. Han faller ut med bogen och in med bakdelen. Spec i traven. Har nu...
Svar
14
· Visningar
1 671
Senast: Gullan86
·
J
Träning Hejsan, Nu har äntligen min gosis, 1 år och 4 månader, islandshäst, blivit kastrerad och allt har gått bra! Ska ta hem honom om cirka...
Svar
7
· Visningar
818
Senast: Cabinda
·
H
Träning Mitt sto, 6 år, ligger på väldigt i galoppen när vi galopperar längre sträckor ute i skogen, speciellt om det är flera hästar. Hon blir...
Svar
10
· Visningar
932
Senast: Häst 2004
·
Träning när jag körde till stallet vid 16,50 så hoppades jag på att hästen skulle vara i hagen, men ack nej. hon stod och tuggade ensilage...
Svar
10
· Visningar
897
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama