Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning har problemet att jag kan inte ha tyngden i stigbyglarna utan att lätta i rumpan, jag kan sitta med mkt tyngd i rumpan och sitta stadigt...
Svar
8
· Visningar
1 574
Senast: C_L
·
C
Träning Hej då min valack 17 år blivit av med sin hagkompis (14 dagar sen )och enbart har sällskap på andra sidan stängslet nu, blir han helt...
Svar
6
· Visningar
866
Senast: Crona
·
N
Träning Hej!!! Jag skulle vilja ha lite kommentarer och synpunkter på att fodra med hel havre. Jag har gett min häst hel havre i snart 2 år...
Svar
3
· Visningar
847
Träning Igår när jag var ute och intervallade tillsammans med en travhäst i stallet så hände något helt konstigt. Vi brukar köra 6x1000m men...
Svar
10
· Visningar
1 145
Senast: Pilot
·
I
Träning Har lite problem med min unghäst i galoppfattningarna. Hon är fortfarande svag och ganska obalanserad i galoppen vilket resulterar i att...
Svar
6
· Visningar
918
  • Låst
Träning Hej på er! Har nu sadlat om från nordis till arab och har en ung kille på tre år som man framöver ska rida in...nu är han omusklad och...
Svar
4
· Visningar
1 102
Senast: IngelaH
·
Träning Hejsan, jag är en 11-årig tjej som rider på en ridskola ute i Norrtälje. Doch får jag komma och rida min älskling i princip när som...
Svar
6
· Visningar
1 318
Senast: TaylorSwift
·
Träning Jag har ett problem. I sommras trillade jag av min tokiga häst som bockade rejält efter ett hinder. trillade så illa att jag fick...
Svar
10
· Visningar
1 528
·
S
Träning Har läst igenom trådarna men inte riktigt kännt att jag fått något svar på hur jag ska bete mig mot min huggorm Har en unghingst som...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: racerkorv
·
Träning Jag har flyttat Fabian till en lösdrift. Har velat ha honom på lösdrift hur länge som helst så nu har vi äntligen flyttat dit. MEN, det...
Svar
14
· Visningar
2 557
C
Träning Hej! Är nyfiken på hur folk gör med sina gamla hästar. Hur mycket motioneras dom (och hur gamla är dom?)? När börjar ni trappa ner på...
2
Svar
34
· Visningar
3 128
Senast: SusieQ
·
Träning Jag rider in ett varmblod, allt går super. Nu håller jag på att satsa lite på galoppen,har longerat/tömkört henne mycket, tränat...
Svar
2
· Visningar
827
Senast: lovehorses
·
Träning Lite nyfiken på hur folk här inne ställer sig till bus och lek med hästar. Har nämligen fått en del negativa kommentarer kring mitt...
Svar
13
· Visningar
2 691
Senast: Rina
·
M
Träning min instruktör vill att jag ska träna min häst genom att gå lång och låg innan vi börjar med att plocka upp honom.. tycker det är...
Svar
14
· Visningar
1 672
Senast: Uddatyp
·
  • Låst
Träning Hur länge travar resp galopperar ni på rakt spår när ni sätter igång en häst som stått länge? Alltså hur länge innan ni börjar med stora...
Svar
4
· Visningar
940
·
G
Träning Är det någon som vet några bra ledarskapsövningar på marken som man kan göra med sin häst? Just nu har jag bara ett stort plant fält...
2
Svar
23
· Visningar
4 770
Senast: emmiz79
·
S
Träning Från att gå mjukt & fint ena dagen, & nästa dag jätteorolig i munnen & bara kasta upp huvudet i panik när man ska svänga? (Är mer orolig...
Svar
6
· Visningar
903
Senast: samuel
·
N
Träning Jag rider en islandshäst som är ca 137 i mankhöjd och 7 år i år och han är super fin i munnen, och för ett tag sedan red jag min kompis...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Tjalfe
·
Träning Ni som bara har paddock och inte tillgång till ridhus, hur gör ni när det regnar? Stallet där jag är har en upplyst paddock, men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 345
Senast: MorvanMorr
·
Träning Nu behöver jag tips och råd ang mitt sto som har börjat rymma ur hagen. Först ur sin egna hage, hon kröp eller ålade sig under...
Svar
8
· Visningar
1 001
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama