Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

C
Träning Det har nu gått precis ett år sedan jag köpte min maxade D-ponny. Jag köpte honom eftersom att han var så väldigt lugn och snäll, en...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 575
Senast: CCorneliaa
·
C
Träning Min häst tar alla skänkelhjälper som frammåtdrivande, hur ska jag göra för att lära henne sidförande?
Svar
5
· Visningar
811
B
Träning När skulle ni bedömma att det var för sent att rida in en häst om hästen är körd respektive inte körd.
Svar
15
· Visningar
1 236
Senast: dramatik
·
V
Träning Funderar på att visa mina 3:åringar på treårstest. Jag skulle behöva tips på ett bra schema för löshoppning så de är på "topp" på testet...
Svar
1
· Visningar
751
Senast: Scilla
·
  • Låst
Träning När ni lär eran häst att stå still ej fastbunden på stallgången, och bara stå där. Hur tränar ni det? Jag tränar så att så fort hon...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: IngelaH
·
N
Träning Ni som har högrangade hästar - upplever ni att det blir ett problem i ridning och daglig hantering? Att hästen "tar över" eller har...
2
Svar
34
· Visningar
4 678
Senast: zillax89
·
M
Träning Hur mkt kan era hästar som ni tänkt visa på treårs? Min ena treåring har jag galopperat på ca 4 ggr. I vänster varv fattar hon höger...
Svar
2
· Visningar
1 281
Senast: vapor
·
M
Träning Min ponny är en korsning island/russ...de flesta islanshästägare väntar ju med deras hästars inridning tills de är ca 5 år..hur ska jag...
Svar
2
· Visningar
827
Träning Ni som rider på ridskolor, hur mycket kostar en termin för er (Alltså om man rider en gång i veckan) Är lite fundersam över detta och...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
13 591
Senast: Bergh
·
Träning Min häst håller på att sättas igång efter skada och nu efter nästan 2 veckor skrittar jag 40 min/dag. Problemet är bara att jag har noll...
Svar
11
· Visningar
1 395
Senast: lady_mike
·
Träning På lördag ska vi ner till falkenberg i halland med min häst. Det är runt 27-29 mil dit. Vi kommer åka från stallet kl. 6 på...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Sophia_
·
Träning Hej! Rider just nu en häst som är lite svår att få grepp om. Dels så lyssnar han bara på hjälperna när han kommer ihåg det, dels så...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: Youmeoh
·
F
Träning Hej jag har en jättefin 04a som har starka bocka tendenser. Blir han pigg, upprörd, glad eller ledsen, eller fattar galopp så bara...
Svar
9
· Visningar
1 981
Senast: whitetrash
·
Träning Hur skulle ni välja att transportera en åring som inte är van att åka transport? Kanske inte gjort det någonsin alternativt någon...
2
Svar
36
· Visningar
2 756
Senast: aramis
·
H
Träning Jag red in mitt treåriga halvblod i somras, utan några större besvärligheter. I skritt och trav orkar hon jobba i en fin form, men inte...
Svar
6
· Visningar
1 073
E
Träning Nu har jag gjort värsta upptäckten här, det här forumet är ju guld när man behöver tips och tricks ;) En sak jag behöver lite hjälp...
Svar
2
· Visningar
917
S
Träning En tjej i stallet har en häst som bits eller naffsar hela tiden, vad gör man åt det? hästen är 7 år och har gjort det sen den var föl...
Svar
4
· Visningar
1 304
Senast: western_boy
·
C
Träning Behöver stärka min häst i galoppen... Har kommit så långt att han bär sig riktigt bra i både skritt o trav, kan få till riktigt fina...
Svar
2
· Visningar
685
Senast: CalleNy
·
M
Träning Hur gick de första gågen du tränad nh/lkete/jobbade med komunica tion/arbetade från marken med din häst?bra dåligt??skriv lägg ochså in...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Emuliiaa
·
S
Träning Har nog alltid haft det lite i baktankarna att det känns konstigt i höger varv, men inte förens nu efter sommaren då jag börjat träna...
Svar
2
· Visningar
1 416
Senast: Smultron92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama