T
tamsan
Sv: Finns det bra ridskolor?
Nu blev jag lite nyfiken! vilket ridskola är det?
Nu blev jag lite nyfiken! vilket ridskola är det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte sagt att det måste vara lösdrift för att en häst ska ha det bra. Min egen går inte på lösdrift. Men jag förstår inte hur du kan tycka att hästar som står o stirrar in i en spiltvägg och knappt får komma ut i hagen har ett drägligt liv. Visst är det jättebra med regelbunden motion, rutiner osv. Men det är otroligt viktigt för en häst att få tillfälle att vara häst och kunna röra sig som den vill. Det kan den inte i en spilta, och den kan inte vara häst med sina hästkompisar i ett ridhus med ryttare på sig heller.
Jag har inte sagt att det måste vara lösdrift för att en häst ska ha det bra. Min egen går inte på lösdrift. Men jag förstår inte hur du kan tycka att hästar som står o stirrar in i en spiltvägg och knappt får komma ut i hagen har ett drägligt liv. Visst är det jättebra med regelbunden motion, rutiner osv. Men det är otroligt viktigt för en häst att få tillfälle att vara häst och kunna röra sig som den vill. Det kan den inte i en spilta, och den kan inte vara häst med sina hästkompisar i ett ridhus med ryttare på sig heller.
Jo jag är faktiskt från sthlm från början. Har bara bott i Östersund i 3 år så jag har lite koll på ridskolorna i sthlm.
Jag tycker faktiskt det är lite dumt att jämföra som du gör. "men dom har det ju bättre än vissa privathästar". os.v. Varför ska man jämföra med hästar som kanske har det ännu sämre?... Man är väl ändå ute efter att ha det bästa för sin häst. Och jag tycker ändå gå rman och utbildar sig inom området borde man väl veta lite bättre än att forma en ridskola som denna?...
Sen vet jag faktiskt att det finns en del grönområdet kring sthlm så man behöver nödvändigtvis inte slänga upp en ridskola mellan hm och hemköp.
deras syn på hästarna i övrigt var verdervärdig.
Det är inga djur, det är maskiner man ska tjäna pengar på.
Vet inte hur många hästar de kört skiten ur....bara att rida, rida, rida, för det är ju bara att dömma ut, slakta och köpa nytt.
Det är inget roligt att rida hästar som är uppenbart halta och har ont i ryggen. Hästar som piskas för att de vägrar hoppa pga ryggont.
Då var du väl på en av de fåtal ridskolor som inte har hagar. Låg kanske ridskolan i ett bostadsområde så att det inte fanns plats till hagar? Alternativet då är ju att lägga ner ridskolan, så får folk sluta rida. Inte heller så kul.