Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fel, fel och åter fel! Det finns nämligen en lag, tror den infördes någon gång förra året, som säger att hästar INTE får lov att gå ensamma. Detta pga att dom är flockdjur och MÅSTE ha sällskap. Sällskapet behöver däremot inte vara en annan häst, utan en åsna, get eller annat flockdjur går lika bra.
Personligen tycker jag att ensamma hästar är en styggelse.
Det är sånt här som är extermt jobbigt för mig att höra.Samtidigt som jag kan bli rätt arg oxå.För vem säger att ALLA ensamhästar mår dåligt av det?Det kan du omöjligt veta.Personligen tycker jag att ensamma hästar är en styggelse.
Kul! Då blir det nog ordning på hästen ska du se. Förr hade men ofta en häst och det skadade säkert inte, men då användes hästen mycket mer än idag. Det är problemet många gånger. Numera är man i stallet kanske några timmar per dag och det räcker inte som social kontakt.Jag ska åka och hämta honom idag, gubben ringde precis och sa att jag fick köpa honom för budet jag hade lagt.
Var noga med att berätta för mannen hur det går allteftersom. Och en bild på prinsen skulle vara kul!Allt gick förvånansvärt lugnt till och mannen som ägde honom stod och grät.Ska ta lite bilder på Prinsen imorgon som jag kan lägga upp här.
syns de nu?
syns de nu?
Jag vet en häst som en knarkare hade och den gick själv och fick aldrig arbeta eller nått. Den blev överlycklig när det kom andra hästar, människor eller bilar. Det slutade med att denna hästen blev sjuk!
Min häst blev knäckt när hon lämnades ensam av sina två flockkamrater.
Hästen vi TYVÄRR var tvungna att lämna själv för vi blev utkastade ur stallet blev helt apatisk. Matvraket till häst som brukade traska runt hela hagen och gärna lägga sig flera gånger för att rulla. Hon stog inne om nätterna och under dagarna stod hon mitt i hagen och knappt åt och absolut inte rullade sig.
En annan häst som blev lämnad ensam också den blev apatiskt. Det var sorgligt att se henne. Numare kan man knappt ta in henne i stallet ensam utan hon svettas järnet och stressar upp sig.
Men detta är hästar som har gått helt ensamma utan nån hästflock i hagarna i närheten (inom synhåll). För hästar som står i två hagar brevid varandra är samma flock! Fast dom har stängsel emellan.
På denna punkten kan ingen få mig att ge mig.
Sen visst finns det undantag med hästar som är riktiga ensamvargar!
Men jag har ALDRIG stött på en häst som är en äkta ensamvarg som inte klarar av en flock!