Sv: Terminskostnad på ridskolor
Jag rider på en ridskola i närheten av Borås och en lektion, 45 min, kostar 105 kronor.
Jag rider på en ridskola i närheten av Borås och en lektion, 45 min, kostar 105 kronor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Just den ridskolan jag skrev om har ett särskilt system, där man hyr ut stallplatser till ponnier, vilka får stå där mot att de går i ridskoleverksamheten 2 eller 3 dagar per vecka (olika "abonnemang"). Jag är inte 100% insatt, men då betalar man en viss stallhyra plus anläggningsavgift (tre ridhus, två stora ute"hopp"banor, en utedressyrbana 60*20, galoppspår och fälttävlanshinder). Foder och strö ingår, dock får man betala extra för spån. Dessutom ingår det en dressyrlektion i veckan för ponnyn och dess ryttare/ägare. Så "min" ridskola får det väl att gå runt genom mycket idellt arbete av inhyrningarna och deras familj (som ansvarar för vardagskvällsfodring samt allt på helgerna), samt att man besparas inköp av ponnier och många löpande kostnader, mycket av fodret är egenproducerat, halmen hjälps man åt att bärga o.s.v.
Personalen, förutom den som jobbar vardagarna, är endast anställd för några timmar max tre dagar i veckan, så där slipper man säkert också lite billigare än vanligt undan.
terminskostnaden har jag ingen koll på. men jag tror det ligger på 130kr för 45 minuter. betalar två gånger per termin och jag har inte koll på hur mkt det blev per betalning, runt 2500-3000.-/termin kanske?
bra ridlärare, hästar i olika utbildningsklasser så man får känna på olika hästar. fräscht stall och ridhus. ligger i södra dalarna.