Terminskostnad på ridskolor

Sv: Terminskostnad på ridskolor

Söder om Gbg betalar jag 188 kr per lektion och då är vi max 10 pers i gruppen, rider i 55 min.
Medl avg 280 kr / år.

För mig kostar det 1200 kr. per termin. 100 kr. per lektion, alltså 12 lektioner per termin. Därav 6 lektioner på banan, och 6 ute i skogen. Då hämtar man hästarna i hagen, ryktar, tränsar och sadlar hästen inför lektionen. Sedan rider vi i cirka en timme, kanske inte så hårt men roligt har vi. Vi får göra mycket, som att köra nån lektion, ha voltige, rida damsadel och hoppa, och självklart hoppning och dressyr. Kan tillläggas att dessa ponnyer aldrig rids mer än ett pass per dag.

Betalar 146 kr för 50 minuter, sex ekipage i gruppen. Det är dyrare för seniorer, juniorer betalar mindre.

Jag rider strax utanför sthlm och det kostar nästan 4000 kr/21 ggr, dvs ca 190 kr/gång.

Dotterns lektioner kostar 87,5 för 20 min. (nybörjare)

Annars är kostanderna:
JUNIORER
1/2 timme - 100 kr
45 min - 140 kr
Timme (normal grupp) - 160 kr
Timme (10-grupp) - 185 kr

SENIORER
Timme (10-grupp) - 230 kr
Timme (12-grupp) - 200 kr

Jag betalar 4000 kr för mig 1 gång i veckan i en grupp på fyra personer. Vi rider ungefär en timme och sedan gör vi iordning hästarna för natten, ibland har de inte gått lektionen före, ibland gör de det.

Elin som rider ca 30 min och sedan stallet ca 30 min betalar jag 3000 kr för. De rider ut varannan gång ungefär, vi kommer nog oxå att rida ut när det har blivit lite ljusare, jag rider halv åtta och i dagsläget är det rätt mörkt... :D

Det är en lite ridskola med ägaren som ridlärare och hennes dotter som har en del lektioner och inga mer anställda. Hästarna går ca två lektion om dagen, ofta minst en "fridag" i veckan även om ägaren då brukar försöka trimma dem lite.

ÖRKS Ölmstad Rid och Kör Sällskap ligger i närheten av gränna (småland) jun 120:-/tillfälle sen 145:-/tillfälle man rider då i en ridgrupp som vanligt en gång i veckan (hittade inte hur mkt det kostade per termin) då är det 45min ridning var 4de gång är det hoppning och resten markarbete elelr så får mant esta på gymkhana WE bruksridning mm. sen är det även 45min hästkunskap per lektion oxå där man lär sig (beroende på nivå) borsta,lasta,longera,köra,NH,anatomi,utrustning,foderstater osv. allt som finns att lära sig :D www.orks.nu

Där jag jobbar tar vi ca 100 kr för 45-60 min. Så 1900 kr till vårterminen för 19 ggr.

På min gamla ridskola (Stockholms innerstad) som jag red på betalade jag mellan 5-6000 kronor per termin som senior. Inte konstigt att jag slutade där, eller hur?:angel:

På den ridskolan jag red på under ett års tid kostade det 170 kr per gång (ligger i bålsta). Rätt ok pris, tycker jag.

*kl*

Kostar 160 per gång för senior om man betalar hela summan på en och samma gång, delar man på det så blir det väl fem spänn dyrare kanske. Man kan alltså dela upp det på två betalningar om man vill. Junior ligger på 140 om jag inte minns fel.

Medlemsavgiften höjdes nu vid årsskiftet till 200 för junior och 300 för senior.

*kl*

Vårterminen kostar 3695:- för mig plus 200:- i medlemsavgift. Det är för 24 veckor. Extralektioner kostar 155:- för en timmes ridning. För dottern kostar den här terminen 2640:-. Ridskolan ligger i utkanterna av Malmö. Tur att inte priserna är som i Tokholm. :D

För mig kostar det 110kr per lektion + medlemsavgift som är på 200kr per termin. Vi rider då intensivt i ca 60min.
Jag vet inte riktigt hur ridskolan kan gå runt på det, men kommunen äger våran ridskola och jag anatr att dem har bra med pengar, sen finns det även många boxar för privatryttare som dem hyr ut, ca 40 stycken antar att dem får in endel pengar därifrån.

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
9 072
Senast: Sassy
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Evas ridskola har tappat 200 elever. Ökade kostnader för el, foder och drivmedel, i kombination med svagare hushållsekonomi, har lett...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 447
Senast: Häst_
·
Ridning Det var sisådär 35 år sen jag var nybörjare. Dessutom är minnet därifrån lite oklart, men jag minns iaf att vi red med ledare iaf ett...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 501
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar