Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning behöver hjälp på vad man ska/kan göra åt hästen när han inte saktar ner farten i traven på ridbanan. Man får mest sitta och hålla in...
Svar
7
· Visningar
3 329
Senast: NaTTa
·
Z
Träning Jag har en del frågor som jag hoppas någon kan besvara :) Jag har nyss fått hem ett varmblodssto, på 3 år, blir 4 år i april. Jag...
Svar
2
· Visningar
690
Senast: ZandraK
·
M
Träning Skulle vilja veta vad ni tycker om dom olika sätten och vilket du föredrar. Longering: Jag tycker att det är svårt att få hsten att...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
7 968
Senast: axel
·
I
Träning Sorry om denna tråd ligger fel, i så fall får någon vänlig själv flytta den :D:bow: Jag tänkte som så att det är ju j*vla effektivt om...
Svar
11
· Visningar
2 107
Senast: iingentiing
·
B
  • Låst
Träning Hallå! Undrar bara ifall det är ngn/ngr som tränar PNH för instruktör? Vilken level är ni på? Själv är jag på level 2. Skulle vara...
60 61 62
Svar
1 234
· Visningar
82 584
Senast: IngelaH
·
G
  • Låst
Träning vad är pnh för något?:angel:
Svar
1
· Visningar
824
Senast: LIA
·
T
Träning Är det någon som har provat Globus gräsreducerare? Vad tyckte ni om den?... Efter att ha läst endel trådar här på buke så känns det som...
Svar
7
· Visningar
1 351
Senast: Immer
·
S
Träning Hej Är på väg att köpa en fyraårig häst som är riden i ca 8 veckor. Ingen av mina tidigare hästar har varit så grön som denna. Finns...
Svar
8
· Visningar
1 234
Senast: cajsa
·
  • Låst
Träning I natt kan vi läsa på tidningen Ridsports hemsida att Linus Andler har avlidit efter en lång tids sjukdom. Våra tankar går till hans...
Svar
16
· Visningar
4 791
Senast: Andler
·
G
Träning Tror att jag är inne på rätt forum. Jag måste antagligen sälja min ena häst som jag är väldigt förtjust i, och det är däri problemet...
Svar
9
· Visningar
1 037
Senast: glimmie
·
A
  • Låst
Träning Vet inte om detta är rätt tråd, men annars kan kanske någon vänlig själ flytta den.. :angel: Vad är det med alla som rider utan hjälm...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
19 790
Senast: IngelaH
·
S
Träning Vill hemskt gärna lära min häst som snart är fem år lite tricks, så som stegra, buga och lyfta hovar på kommando. Men hur går jag...
Svar
3
· Visningar
825
Senast: Luna10
·
Träning Min fröken är under igångsättning (låååångsam och försiktig) efter att ha haft en hovledsinflammation på vänster bak. Hon blev helt...
Svar
6
· Visningar
1 548
Senast: lillaana
·
J
Träning När vi har sadlat våran valack så sitter sadeln bra. Sen när vi har ridit ett tag så åker sadeln fram känns ju som jag kommer sitta...
Svar
5
· Visningar
982
Senast: fjordtokan
·
J
Träning Rider en islandshäst sen några veckor tillbaka. Och har märkt att när jag travat eller töltat honom eller vad man nu gjort så snubblar...
Svar
11
· Visningar
1 144
Senast: Naggis
·
Träning Hejsan.. Jag har en varmblodsvalack f.d travare.. han är verkligen världens lugnaste och snällaste häst, men när te.x nån annan häst...
Svar
16
· Visningar
1 438
H
Ridning Eftersom min tråd blev flyttad skriver jag en ny, med nya formuleringar. Jag rider Akademisk Dressyr och vill ha era tankar kring detta...
Svar
8
· Visningar
1 226
Senast: flashlight
·
E
Träning I förrgår var jag ute och skrittade (försökte) med min stora kille och han hade nog vårkänslor eller nåt :confused: Han stegrade och...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Filur F
·
Träning Några tips hur man får en häst som normalt går på själv att villigt gå in i transporten "vid hand" sas (detta gäller vid lastning på...
Svar
12
· Visningar
1 051
Senast: Tantan
·
A
Träning Efter att ha läst om diverse unghästar 3-6 åringars olika hyss/ofog så undrar jag När slutar dom!!Ni som har erfarenhet av unghästar...
Svar
10
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka