Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

V
Träning Är man för lång om man har en häst på 126 cm i mankhöjd ocj jag själv är 150 cm ? Är jag för tung om jag väger 40 kg ? Elr klarar...
Svar
3
· Visningar
763
Senast: emelie_r
·
T
Träning Undrar om det finns vuxna som åker på ridläger i en vecka. Jag menar då utan sin äkta hälft, utan bara åka o tänka på sig själv o ev...
Svar
7
· Visningar
901
Senast: Lavinia
·
T
Träning Ni som har egna stall o har bara egna hästar där . Hur gör ni när ni ska bort mer än en dag om ni nu inte har några hästvänner som kan...
2
Svar
23
· Visningar
1 651
Senast: Pysen
·
S
Träning Känner just nu att det borde inte vara tillåtet att anmäla folk anonymt för dålig hästhållning!! Blev idag uppringd en djurskydds...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 453
Senast: Pysen
·
T
Träning Nu, är det väll liite så att pollen har tappat förtroendet för meii eller liknande. Någon som vet bra ledarskapsövningar, så att han...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: sudden2006
·
T
Träning Mmm... När jag är ute i skogen med min 7-åriga vallack, så går allt bra så länge jag skrittar och travar, och tar samlade galopper. Men...
Svar
1
· Visningar
663
Senast: pannkakssmet
·
Träning Någon som har mått på hur stor en picadero skall vara? (en fyrkantig corall). Tacksam för all hjälp om picaderos som jag kan få. Har...
Svar
2
· Visningar
1 937
Senast: Sammet
·
C
Träning jag har en 17årig valack som är tränad i NH...men vad är det egentligen? är det bara "från marken övningar" eller är det även uppsuttna...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: zillax89
·
A
Träning Jag har hört att man kan börja med repgrimma först när hästen är ett år, är det så? Anledningen ska vara att de ändå är känsliga för...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: CaliforniaSwed
·
E
Träning Hejsan. Jag har nyligen blivit skötare på en häst som jag tagit hand om ett tag utan att det har varit "officiellt". När jag frågade de...
Svar
2
· Visningar
792
Senast: giffan
·
Träning Visste inte vart jag skulle lägg tråden, den får väll flyttas isf. I sommar ska ägaren och jag (medryttaren) och en till tjej hålla...
Svar
6
· Visningar
873
Senast: sky_fly
·
F
Träning Vet ej vart jag skulle sätta denna tråd... Kanske ngn annan, men jag tänkte att detta skulle passa.. Måste bara skriva av mig... har...
Svar
12
· Visningar
1 343
Senast: Sammet
·
Träning Så, vad gör man om man möter varg när man är ute och rider i skogen? Tror väl kanske inte det är några större problem (tror de skräms...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 073
Senast: LIA
·
Träning Sitter och funderar på hur många helger i rad man högst får tävla, har för mig att det är tre? Jag hade verkligen inte tänkt tävla så...
Svar
11
· Visningar
1 649
Senast: pollan
·
S
Träning Hur ska man sätta alla rämmar vid tömkörning? har kollat på många bilder. alla har olika ! ska börja tömköra min häst och vill gärna...
2
Svar
20
· Visningar
2 188
Senast: Marika
·
M
Träning Hej Är medryttare på en jättehärlig nordsvensk dam. Förövrigt bara jag som rider henne, ägaren hinner inte. Blev för två veckor...
Svar
4
· Visningar
751
Senast: minikaninen
·
D
Träning vad har ni för avstånd mellan bommarna när n i skrittar resp. travar över dom ej hinder nu asså cavaletti tror jag att det heter men är...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: bengall
·
L
Träning Undrar lite! Har en Valack-02, som är riden sedan i slutet av december! ca 10-15 gånger totalt. alltså max. 2-3dgr i veckan...
Svar
2
· Visningar
858
Senast: MadickenII
·
V
Träning Jag har en sköthäst som heter Ninja och hon är pigg å glá. Men min fråga va mer hur jag sak rida henne nu på vintern ? Jag har en...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: v_Ninja_v
·
T
Träning Har hela hösten haft en jätteduktigt liten tjej som ridit D-ponnyn. I början ville lilla stoet bara hem och krånglade men tjejen gav sig...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: Thuja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt
  • Uppdateringstråd 30