Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning ja just det... är det ngn som har bra tips på hur man skall göra för att ens häst skall palla ridas 5 timmar om dagen i 5dagar...
Svar
15
· Visningar
1 127
Senast: Nikkis
·
Träning Idag hände det som inte får hända. En av hästarna på lösdriften fläkte sig i hagen. :( Ägaren gick med hästen i hagen och ledde henne...
Svar
19
· Visningar
1 870
Senast: minimi
·
Träning Jag har det lite jobbigt med min ena häst som är så okänslig i munnen på vänster sida. När jag tex rider ut och han är lite rädd för...
Svar
2
· Visningar
855
Senast: lalala
·
Träning Vi har ett russ som vi använder som kör- och ridhäst. När vi kör ut med honom (ensam) så vill han alltid stanna och börja vända/kasta...
Svar
2
· Visningar
1 041
Senast: Linnea_1987
·
H
Träning hur ofta rider ni era 3 åringar nu?
Svar
9
· Visningar
998
Senast: sissu
·
Träning Vi ska kolla på en shettis till dottern (4år) i helgen. Det är ju inte direkt ofta man kollar på ny häst så har ni några bra tips på frågor?
Svar
7
· Visningar
1 817
Senast: buschiq
·
Träning Som ni ser i rubriken så har jag lite problem med min medryttarhäst. I vänstervarv är han ganska "stel" och svår att ställa, i...
Svar
6
· Visningar
1 035
Senast: Terja
·
L
Träning Hej alla! Är ny här på bukefalos och hoppas att jag gör rätt nu när jag ska skriva min första tråd. Ni får rätta mig ifall jag gör...
Svar
9
· Visningar
971
Senast: unki
·
T
Träning Vi har det lite sorgligt hemma i hagen. En treårig busvallack och en 29-årig surtant som ska leva ensamma tillsammans är ju inte nån...
Svar
2
· Visningar
801
Senast: Targa
·
Träning Jag har kommit till en punkt med min häst att det börjar kännas som han gör ALLT för att jävlas med mej. Han vill inget som jag vill...
Svar
13
· Visningar
2 345
Senast: _jossan__
·
Träning min häst har börjat med nått nytt, hon går med huvudet och hmm, hur ska man förklara det, typ halva halsen från sida till sida i...
Svar
1
· Visningar
651
Senast: dear_jessie
·
U
Träning Tja har läst så mycket om lösdrift,Jag har 3hästar som går ute dygnetrunt,Vinterhagen är inte så stor har en lada som vi byggt upp 3...
Svar
12
· Visningar
888
Senast: Unichorn
·
S
Träning finns de någonstans där man kan komma i kontakt med andra som håller på me typ NH och kanske western? bara snacka loss byta åsikter? e...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Solafekub
·
S
Träning Min häst är lydig från marken och följer efter mig ( kanske lite tveksamt eftersom han inte riktigt förstår mina lite klumpiga signaler...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: CaliforniaSwed
·
S
Träning Visste inte var jag skulle lägga denna tråden, så det fick bli här! Jag ska flytta mig själv och min unghäst ca 50 mil. Hästen är 5 år...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: lill_flesky
·
Träning Har en unghäst som just nu kommit på att det är väldigt kul att bocka av matte. Man kan väl säga att hon är i trotsåldern nu och genom...
Svar
19
· Visningar
1 854
Senast: Diabetikern
·
S
Träning Hur många av er som rider på ridskola har lektion i horsemanship någon gång under terminen? Vi ska ha det en gång denna terminen och det...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: Lambi
·
Träning Jag är generellt emot nosgrimmor åtdragna för att stänga munnen men börjar se ett mönster nu när ett ungsto rids. Hon är väldigt pigg...
2
Svar
36
· Visningar
4 643
Träning Red min älskade gamle häst tidigt imorse, han blir 22 år den 1 april :smirk: I vanliga fall är han som ett slagskepp, stor och tung...
Svar
3
· Visningar
701
Senast: SuperTezza
·
Träning Vet inte om tråden hamnar rätt nu... men vi testar väl... :crazy: Jag har ett kallblodstravarsto och en islandsvalack hemma i hagen...
Svar
1
· Visningar
682
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama