Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag har precis börjat med NH med hjälp av min tränare. Han följer glatt efter mig när jag har repgrimma och ledrep (leder nu för tiden...
Svar
5
· Visningar
1 185
Senast: Sammet
·
D
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag har inte kollat igenom trådarna om det finns en lika dan ! Jag har blivit intresserad av NH och vill lära mig lite...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hur fyller man i denna? http://files.parelli.com/HorsenalityChart.pdf Kryssar man i det som stämmer in på hästen, och hur går man...
Svar
1
· Visningar
950
Senast: skuggi
·
M
Hästhantering Ett litet "vad föredrar du" om NH :). Carrot stick elr vanligt spö? Repgrimma elr Vanlig grimma? Longerlina elr lång "grimskafts"...
Svar
19
· Visningar
1 749
Senast: MizzFail
·
C
Hästhantering Vilken är den bästa och mest pedagogiska nybörjarboken när det gäller NH? Självklart tycker väl människor olika men har DU någon "bibel"...
Svar
8
· Visningar
1 177
Senast: Toria
·
Hästhantering Hej, Ni som är väl insatta i NH (gärna olika "skolor") - vad har ni för erfarenheter och framförallt träningssätt för hästar med...
Svar
6
· Visningar
1 501
Senast: Anna Lilja
·
Hästhantering Jag har haft problem med min häst, och fått tips på ett annat forum här på buke att testa NH. Men jag är totalt grön när det gäller det...
Svar
2
· Visningar
956
Senast: skuggi
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu pga av vi var totalt ignorerad med vår frågan att öppna up gamla tråden, så börjar jag en ny. :smirk: ändra titeln lite så kanske...
65 66 67
Svar
1 336
· Visningar
90 411
Senast: IngelaH
·
W
Hästhantering Hej Jag har nu varit medryttare på en häst i snart 8 månader. Hästen är otroligt snäll och lugn i alla lägen, men jag känner att jag...
Svar
3
· Visningar
1 043
Senast: LinnK
·
E
Hästhantering Hej! Jag har en standardbred, valack, på 21 år. Jag har bara haft honom sen 1 mars 2008. I början kom vi inte alls någe bra överens...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Ellaan
·
Hästhantering Kan någon säga mej var jag kan få tag på KF Hempflings bok/böcker "Dansa med hästar", "hästarnas budskap" och "hästens själ" Har...
Svar
11
· Visningar
2 781
Senast: Naddi
·
Hästhantering Hej, min 6 åriga fullblodsvallack har fått en rejäl hovböld fram,o skulle stå på box 2 veckor, med dagliga promenader, enligt...
Svar
2
· Visningar
1 208
Hästhantering (Första tråden jag började på försvann medan jag skrev, så jag gör ett nytt försök) :) ) Har tittat i NH-bildtråden. Ser många bilder...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
17 374
Senast: Lillfi
·
S
Hästhantering Jag har ett halvblod/connemara-korsningssto, 8 år, som jag har tränat PNH ett år ungefär, vi har kommit till halva nivå 2 ungefär. I...
2
Svar
26
· Visningar
2 663
Senast: axel
·
Hästhantering Har de senaste åren noterat en oroande trend inom NH. Nämligen åsikten "jag håller på med NH, jag behöver inte hjälm när jag rider"...
Svar
19
· Visningar
1 713
Senast: Ella_99
·
Hästhantering Har precis fått hem en herre med stort H, som är helt övertygad om att han är hingst för tillfället:cool: Visserligen är han helt...
Svar
5
· Visningar
1 310
Senast: Migo
·
M
Hästhantering Jag longerar min häst antingen löst elr i lina :) de går jätte bra båda två,vi gör varv buyten(vänd genom volten) och jätte fina...
Svar
9
· Visningar
1 565
Senast: RosaBananen
·
Hästhantering Jag har en bekant som har ett ranghögt sto, som hon har jätteproblem med. Stoet har varit otroligt svår att fånga i hagen, men efter att...
Svar
19
· Visningar
2 775
Senast: Amk
·
S
  • Låst
Hästhantering Hej! Jag skulle jätte gärna vilja variera min hästs vardag med lite NH övningar, men jag har brist på fantasi. :confused: Så..har ni...
Svar
2
· Visningar
1 933
Senast: IngelaH
·
M
Hästhantering Hej jag är med ryttare på en underbar Nordsvensk. Han är snäll i all hantering men när jag ska rida honom så sparkar han mot skänkeln...
Svar
3
· Visningar
1 219
Senast: Verdandi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp