Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering jag skulle vilja få lite tips om bett som passar till en väldigt känslig ponny men ändå blir stark/het.. Vet ni några som ni...
Svar
7
· Visningar
1 367
Senast: Snowrider
·
C
  • Låst
Hästhantering Nu börjar vi om igen. Ingela hade rätt, den andra tråd var lång...:angel: Jag hoppas att detta tråd är lika trevlig och att flera...
53 54 55
Svar
1 093
· Visningar
59 644
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hade en diskussion med min stallkompis igår och känner mig nu väldigt tveksam på hur jag ska tyda min hästs signaler. Hoppas på lite...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: Snowrider
·
S
Hästhantering Får/kan dom göra det när dom är precis nykastrerade? Handlar om 3 timmar i transport..
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Masse
·
I
Hästhantering tar det hela från början. Jag har ett varmblod som är 7 år, sto. Idag skulle jag ut och rida, hade jag tänkt mig... Jag gick ut i...
Svar
1
· Visningar
903
Senast: berntsson
·
B
Hästhantering jag har skaffat ett halvblod på 9 år med mycket egen vilja. Jag har haft henne i ca 6 månader och har fortfarande problem med hantering...
Svar
4
· Visningar
1 110
Senast: berntsson
·
Hästhantering Hur mycket tid per dag lägger ni ner på era unghästar ?? Nu tänker jag från det att man börjar skola ordentligt, fostrar också gör man...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Mitrolle
·
B
Hästhantering Jag fick höra en sak idag som fick mig att bli lite illa till mods men samtidigt lite arg, jag fick höra en sak som jag absolut inte...
Svar
18
· Visningar
2 065
Senast: skwaller
·
Hästhantering För ett par månader sen fick jag och min syster hem ett 9-årigt varmblod på foder, kom direkt från montébanan och var i full...
2
Svar
21
· Visningar
2 660
Senast: skwaller
·
Hästhantering Som rubriken säger, jag ska börja att klick träna min häst idag:D Dock är jag inte så bra på det så ni som håller på med klickträning...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: Tooveee
·
Hästhantering Hur lång tid dröjer det ungefär för en häst att ställa om sig till nya rutiner?? Har fått hem ett sto nu som är lite nervös av sig. Vet...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Lavinia
·
B
Hästhantering Hejsan! Jag har just läst Dansa med hästar, som jag skickade efter för någon månad sedan, och har verkligen fastnat för Hempfling och...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: moli
·
Hästhantering Ryktar ni hästen om den är svettig?
Svar
13
· Visningar
2 204
Senast: hermulen
·
S
Hästhantering Vill ha tips på hur ni lasttränar era hästar.
Svar
3
· Visningar
915
Senast: Deimion
·
P
Hästhantering Det här ämnet har säkert dykt upp på flertalet trådar, men jag skulle verkligen behöva lite kloka råd från andra hästmänniskor, så jag...
Svar
8
· Visningar
1 178
Senast: åke
·
B
Hästhantering Jag har en halvblods valack som inte har någon som hellst ordning i boxen. Kiss och bajs överallt. Ibland bajsar han även i krubban. Han...
Svar
17
· Visningar
1 900
Senast: Brixen
·
Hästhantering Jag har just köpt en ny häst, en valack som är 4 år och som är tydligt undergiven mot de andra hästarna. Han håller sig på bra avstånd...
Svar
15
· Visningar
4 909
Senast: Amk
·
S
Hästhantering Skrev i denna tråd om min unghäst som börjat med en del olater...till exempel att stegra sig när hon inte vill gå fram. (Tack Axel för...
Svar
18
· Visningar
1 523
Senast: axel
·
K
Hästhantering Jag har haft min häst 1 månad ungefär, en 15 -årig arabvallack. Han är tyvärr väldigt jobbig vid hanteringen. Han står inte stilla i...
Svar
8
· Visningar
1 347
Senast: karadji
·
Hästhantering var till stallet redan kl 9 idag, och hade därför bett personalen att lämna in min häst. vilket hon var. pyssla på med henne, red...
2
Svar
30
· Visningar
3 638
Senast: Russinet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp