Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

S
Hästhantering Hej! Jag har welsh/new forest korsning på 8 år. Köpte ponnyn för tre år sedan och detta har alltid varit en mycket bestämd liten dam...
Svar
1
· Visningar
928
Senast: attempt
·
F
Hästhantering jag har en häst på 16år. som fortfarande står ute på natten pga av att boxen han står i ej är färdig renoverad. vill ju inte att han...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 236
Senast: Laveyou
·
A
Hästhantering Har en unghingst på 2 år, som har en förmåga att ta allt i munnen. Han vill gärna bita tag i jackan (biter inte i huden), så fort man...
2
Svar
26
· Visningar
6 400
Senast: Quiss
·
E
Hästhantering Jag har nyligen köpt en Quartervalack född 2007 som inte är så mycket hanterad, men vändigt social, nyfiken och kelig. Mitt första...
Svar
10
· Visningar
1 549
Senast: enterprise
·
M
Hästhantering Vad bör man tänka på innan man skaffar en unghäst? Jag funderar på att köpa ett islandssto -08. Vilket kraftfoder rekommenderar ni och...
Svar
8
· Visningar
1 185
Senast: Hjartagna
·
J
Hästhantering Hej, Jag har fått problem med mina hästar i hagen, och undrar om någon har ett tips. Jag har tre islandshästar (ston, två vuxna och en...
Svar
4
· Visningar
1 081
Senast: jezzibell
·
Hästhantering Nordistravaren vi har hemma på prov är så himla gapig!! :crazy: Han har ett fönster i sin box och det har han inte haft förut, så han...
Svar
8
· Visningar
3 251
Senast: Skogstokig
·
H
  • Låst
Hästhantering Känner du dig frustrerad över att din häst inte gör som du vill? Har du något problem med din häst men förstår inte varför? Genom...
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: IngelaH
·
Hästhantering "då provar vi igen".. Ligger tråden fel så får ni väldigt gärna flytta den, kära moderat! Jag har en travardam som varit lite...
Svar
11
· Visningar
1 103
Senast: annie_
·
Hästhantering Har nyligen köpt en häst som är irriterad vid sadling och som inte vill bli tränsad. Han är veterinärbesiktiad UA och genomgången av...
Svar
12
· Visningar
2 151
Hästhantering Egentligen så är jag inte så mycket för att avvänja föl,utan tycker mamman brukar sköta det bra själv..Nu har jag tyvärr ett sto som...
Svar
15
· Visningar
1 569
Senast: Skogstroll
·
Hästhantering Ligger tråden fel så får ni väldigt gärna flytta den, kära moderat! Jag har en travardam som varit lite sjuk, som nu håller på att...
Svar
12
· Visningar
904
Senast: HappyBabySham
·
L
Hästhantering ja fragan ar ju i rubriken, vad ar egentligen det langsta som man kan kora med hasten i slapet, kan den sta i over en timme?
2
Svar
23
· Visningar
2 438
Senast: clusia
·
P
Hästhantering Jag har haft lite stök med min tvååring dom senaste veckorna, inget jag fäst någon större vikt vid då både årstiden och åldern gör det...
Svar
18
· Visningar
1 686
Senast: pannkakssmet
·
M
Hästhantering Äger en islandshäst sedan ett år tillbaka. Första halvåret gick han som en klocka. Känslig för hjälperna och pigg och framåt. Säkert var...
Svar
2
· Visningar
1 229
B
Hästhantering Nu när det har gått så himla bra med min 5åriga foderhäst så har det stannat..vi kommer ingenstans, känns som vi bara går bakåt ? kan...
Svar
5
· Visningar
1 520
Senast: Bella_
·
S
Hästhantering Jag går i hästköparplaneringstankar, inga jätteseriösa och det är inget som kommer att hända inom de närmsta åren. Men fundera kan man...
Svar
9
· Visningar
1 175
Senast: Tibra
·
G
Hästhantering Ja nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra längre. Vi har prövat alla knep vi vet om, ingenting funkar. Hästen är i sig väldigt skarp...
Svar
16
· Visningar
1 907
Senast: pannkakssmet
·
Hästhantering Jag har tänkt åka på hästutställning med min 2-åring i sommar. Men nu funderar jag hur det kommer att gå. Hon är tränsvan och hur snäll...
Svar
12
· Visningar
1 165
Senast: aglaonema
·
Hästhantering Jag har sett många som slår till sina hästar när de "gör fel". Men jag tror inte på ett sådant ledarskap. Tror inte att man vinner...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
17 220
Senast: jarnroos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp