Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering I Torsdags kom jag hem med min nya häst. En unghäst på 3 år. Vi har 3 andra vuxna hästar. Första mötet gick jätte bra. Blev bara...
Svar
7
· Visningar
1 267
Senast: axel
·
Hästhantering Försöker förstå varför hästarna (två stycken) inte vill komma in i stallet vissa kvällar. Det finns alltid mat i boxarna, och de verkar...
2
Svar
33
· Visningar
2 650
Senast: Egonson
·
F
Hästhantering En kusin till mig fick för ett år sedan en häst köpt till sig av sin pappa. Hästen visade sig efter ett tag vara för svår för min kusin...
Svar
15
· Visningar
1 511
Senast: maxifuffi
·
C
Hästhantering Min ponny blir kanska nervös när hon kommer till tävlingsbanan. är det någon som har något tips på hur man kan få henne mer avslappnad?
Svar
6
· Visningar
1 048
Senast: Cleo4
·
A
Hästhantering Min ponny tycker det är jätte läskigt att åka transsport. Han går snällt på om man har linor, men när man kör så svettas han något...
Svar
4
· Visningar
875
Hästhantering Hej! Jag undrar vad ni har för rep när ni marktränar? Just nu har jag ett rep som jag tycker är liite för tjockt, lagom tungt och...
Svar
13
· Visningar
2 885
Senast: Elanor
·
K
Hästhantering Läste att man ska binda upp unghästar med uppbindningskroken högt upp. Min unghäst står och trixar med huvudet när hon är uppbunden. Har...
Svar
3
· Visningar
1 421
Senast: Mitrolle
·
J
Hästhantering Jag behöver hjälp med min häst. Jag vet inte vad jag gör för fel. Hon går iväg när jag kommer och ska hämta henne i hagen, och i stallet...
Svar
9
· Visningar
1 283
Senast: lundborg
·
K
Hästhantering Hej. Har en P:R:E sedan ca 5 månader och jag älskar honom högt och rent!! Han är en underbar kompis och en stor personlighet.. :love...
Svar
13
· Visningar
2 091
Senast: kufen
·
Hästhantering Tycker ni att det är ok att ha broddar på i hagen? Det finns ju blinbrodd och några i stallet tycker att det är oki att ha det på...
2
Svar
39
· Visningar
4 454
Senast: eiwo
·
Hästhantering Hej! Nu har jag hämtat ett litet shettis sto som sällskap till mitt andra sto, då hon blir så orolig när jag ska ut och rida valacken...
Svar
3
· Visningar
955
Senast: Danaa
·
B
Hästhantering Hej. Nu måste jag ha hjälp. Jag har en envis shettis som alltid reser sig när han inte vill. Det har inte med sadel att gjöra eller...
Svar
7
· Visningar
1 231
Senast: lundborg
·
G
Hästhantering Vad ska man göra när hästen sliter sig loss när den står uppbunden på stallgången? Hästen kan stå ett tag helt lugnt, sen bakar hon och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 924
Senast: lundborg
·
Hästhantering Min ponny har börjat visa ett väldigt dåligt beteende när hon står uppbunden i stallet. Hon skrapar i marken och när ingen bryr sig...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: cili
·
Hästhantering Har fått ett nytt problem i mitt stall. En av hästarna har börjat stå på bakbena vid insläpp. Men först lite historia;) Hästarna i...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: zigg
·
S
Hästhantering Hej. Min foderhäst, sjuårigt vbl sto, är så otroligt ilsken. Försöker sparkas när man går nära baken & bitas när man är nära huvudet...
Svar
10
· Visningar
1 466
Senast: sandraR
·
Hästhantering Hej, Jag använder mig av en Globus tömkörningsgjord/däckel som har jättemånga inspänningsmöjligheter och fasta ringar. Ett problem...
Svar
2
· Visningar
969
Senast: Anna Lilja
·
O
Hästhantering Min häst var så konstig idag... imorse var han helt sig själv, idag när jag skulle hämta honom i hagen kom han som vanligt.. skulel byta...
Svar
3
· Visningar
963
Senast: Yrja
·
A
Hästhantering Jag har ett fjortonårigt sto som jag haft i ungefär ett halvår. Men några månader efter köpet så började hon bitas och kicka med ena...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: iresha
·
C
Hästhantering Har tänkt att jag ska börja klickerträna min häst. Har läst lite om de här på Buke men de blir så rörigt med alla svar och så vidare...
Svar
3
· Visningar
1 321
Senast: vanimelde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp