Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har försökt börja longera min 2-åring. Det går bra ett tag, sen vänder sig hästen mot mig och stegrar sig sen springer hon iväg och...
Svar
10
· Visningar
1 276
Senast: linnilinn
·
Hästhantering Nu vet jag inte vad jag ska göra riktigt. Mitt fullblod som bara får hösilage. Alltså inget krafftfoder alls. Har blivit så pass jobbig...
2
Svar
21
· Visningar
4 456
Senast: n33Lu
·
B
Hästhantering Jag är ny medryttare på en en 12 årig valack som redan vid första ridturen visade istadighets tecken. Jag är en rutinerad ryttare och...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 691
Senast: Betty Boop
·
H
Hästhantering I vilken ålder tycker ni hästen minst bör vara innan man skor den första gången?
Svar
7
· Visningar
2 926
Senast: Mia_R
·
K
Hästhantering Undrar hur ni andra gör och om ni leder flera hästar samtidigt till hagen?! Jag är skeptisk till detta då det innebär en större...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 581
Senast: Tooveee
·
S
Hästhantering Undrar om nån har ett smart sätt att få en sen MÅNGA år handmatad o därför nafsig hingst att sluta nafsa? Han är ju absolut inte arg...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: Snyggve
·
Hästhantering Min ardenner står jämt och ständigt och skrapar i gången med båda framföttern. Hur får man bort ett sådant beteende ??. Jag blir snart...
Svar
15
· Visningar
1 180
Senast: Limelight
·
Hästhantering Jag har lite lastningsproblem med min häst. Han i princip vägrar att gå på transporten om det inte står en annan häst på redan. Han blir...
Svar
10
· Visningar
1 261
Senast: Popcorn
·
Hästhantering Har ett sto på foder på 15 år som är tänkt jag ska köpa 1 juni! har haft henne i ca 2 veckor! Men hon har ont i ryggen och vi hade ut en...
Svar
10
· Visningar
1 278
Senast: Tappsveden
·
Hästhantering Mitt sto har börjat med en intressant manöver som jag inte riktigt förstår vad hon vill ha sagt med. I princip varje gång jag umgås med...
Svar
16
· Visningar
1 652
Senast: Riley
·
A
Hästhantering Där jag jobbar har vi en liten ponny som har en oerhört dåligt musklad rygg. Han springer med huvudet i vädret hela tiden vilket har...
Svar
3
· Visningar
919
Senast: Cinora
·
F
Hästhantering Hej! Osäker på om inlägget kommer rätt men jag chansar... Har ingen chans att bygga en egen rundcorall men har lite funderingar på...
Svar
4
· Visningar
1 134
Senast: Luxi
·
Hästhantering Hejsan! Jag har börjat träna NH med min medryttarhäst för att lära känna henne bättre :) Har ni några tips som jag kan göra med henne...
Svar
1
· Visningar
1 041
Senast: ssofiee
·
A
Hästhantering Jag undrar om det är någon som har något tips på hur man ska få hästen att inte slänga sig ut från transporten vid avlastning. Vår är...
Svar
14
· Visningar
1 716
Senast: axel
·
R
Hästhantering Har sålt en häst och har en kvar som nu får gå i samma hage som två andra hästar , men en av hästarna är på henne hela tiden och biter...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: rottweiler
·
Q
Hästhantering Jag funderar på att köpa en häst som står ca 60 mil i från mig. Finns det bolag som har tjänsten att de kör hästar? I sånt fall...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: Curta
·
F
Hästhantering Hjälp! Hur tusan ska jag kunna träna min lastbilsgalna, 6-åriga häst? Han är livrädd vid traktorer, högre fordon och lastbilar...
Svar
11
· Visningar
1 141
Senast: Frankiiee
·
J
Hästhantering Har en sextonårig new forest, som vi haft i fem månader, köpte honom som läromästare åt dottern, allt har gått jättebra, fram till sista...
Svar
6
· Visningar
971
Senast: jamun
·
Hästhantering Kan man ha 3 hästar i lösdrift (ute dygnet runt) och 1 häst som går i lösdriften på dagarna eller blir det kamp om ledarskapet etc varje...
Svar
7
· Visningar
1 038
H
Hästhantering Hej! Jag har ett stort problem som jag verkligen måste ha hjälp med. Min ponny Wilma, ca 11, som jag både tränar och tävar regelbundet...
Svar
12
· Visningar
3 014
Senast: Dressyrtroll
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp