Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Ibland sadlar jag hästen hemma och har bara tränset att sätta på när jag kommer till träningsplats... Min häst har vadderade väggar i...
Svar
15
· Visningar
4 320
Senast: marwin
·
Hästhantering nu är det bara en månad kvar tills mitt shettissto ska föla så jag har funderat mkt på HUR det ska fungera. ska hon föla inne i en box...
Svar
2
· Visningar
1 004
Senast: Opartisk
·
Hästhantering När är det dags att brodda ur? Hos oss är det bar väg, lite lerigt men alla vägar (asfalt, grus) är fri från snö och is.. Dock är det...
Svar
11
· Visningar
1 067
Senast: Sorbe
·
Hästhantering Brukar ta med lillhingsten 11 månader gammal, på nån kort ridtur då o då för att hagen han går i nu ger begränsad tillgång till spring o...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: Nebraska
·
Hästhantering vet inte vad som tagit åt min häst just nu. i söndags stack hon iväg med mig, precis när ja kopplat på grimmskaftet, som tur var så hade...
Svar
7
· Visningar
1 517
Senast: TessieW
·
Hästhantering OMG! Så söt! Och så otroligt duktig! http://www.youtube.com/watch?v=PLdO2cBAusw
Svar
4
· Visningar
1 858
Senast: -moa-
·
T
Hästhantering Min sköthäst(travare) ska på ATG-kliniken på måndag och röntga sig, efter att nu stått 4veckor i box p.g.a spricka i h.bak kota. Då han... 2
Svar
30
· Visningar
3 203
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Hur kan man träna hästen till att bli trafiksäker? Min häst blir helt ifrån sej när det kommer en bil, kastar sej i dikena eller ut på... 2
Svar
26
· Visningar
2 727
Senast: zanque
·
Hästhantering Ja mitt sto har lite konstiga ideer..De kommer ut vid 05:30 på morgonen..får lunch vid 11-12 och sen brukar de kommain vid 15-16 tiden...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: TheStar
·
G
Hästhantering Hej, har precis köpt en arabvalack som är trevlig att ha att göra med på alla sätt förutom när man borstar honom. När man har honom...
Svar
8
· Visningar
3 168
Senast: Godis
·
Hästhantering Hej! Min häst står i ett varmt innestall med varmvatten , solarium och allt. Men är det för tidigt att duscha hästen nu? Ute är dte... 2
Svar
25
· Visningar
2 797
Senast: Sorbe
·
  • Låst
Hästhantering Hejj alla NH-människor, :) Ja startar denna tråden för att jag vill prata med lite folk som tänker likadant som jag när det gäller...
Svar
1
· Visningar
864
Senast: IngelaH
·
B
Hästhantering Läste nyss en artikel på aftonbladet om en travare här i sverige som tydligen med nöd och näppe går att sköta/hantera. Skötaren måste... 2
Svar
26
· Visningar
3 234
Senast: Sonic76
·
N
Hästhantering Finns det en sån här tråd innan får någon anvisa dit. jag undrar om det är någon som har anlitat "hästransportörer", alltså lastbilar...
Svar
2
· Visningar
1 013
Senast: Cinora
·
T
Hästhantering Har en häst som jag behöver lite hjälp med . Han är jätte snäll när man står stilla och jag nästan ta en presening över huvet på han...
Svar
19
· Visningar
2 222
Senast: LinnK
·
K
Hästhantering Hejsan, jag har försökt på olika sätt att få min häst att lägga sig ner, utan att lyckas. Det gick framåt i början men nu har det slutat...
Svar
9
· Visningar
1 512
Senast: SannasNikita
·
Hästhantering Vi köpte en 6-årig valack idag och undrar vilken grupp som kan vara bäst att gå med? I ena hagen går en 3-årig valack och ett två-årigt...
Svar
9
· Visningar
1 189
Senast: Mauthoria
·
K
Hästhantering Hej jag vill bara ge ett tips till alla häst ägare som kanske börjar tappa hoppet lite grann eller bara för skoj! Släpp hästen lös på...
Svar
7
· Visningar
1 133
Senast: Frankiiee
·
D
Hästhantering Har ett sto pÅ 10 månader dom fram till nu blivit handmatad med en massa gott. Hon biter... Inte "hugger" på allt hela tiden hur...
Svar
8
· Visningar
1 626
Senast: Elin5
·
Hästhantering Det finns då alla möjliga konstiga lösningar på dom flesta problem... 2
Svar
24
· Visningar
3 013
Senast: lindgreen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka