Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Kan ni beskriva (eller bilder) hur ni lastar era hästar själva in i transporten? när ni fått in hästen, går ni runt till baksidan av... 3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 028
Senast: axel
·
H
Hästhantering Läser en trevlig bok där flera av författarna verkar tillhöra en engelsk eller amerikans organisation som heter "INTELLIGENT...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej! Har letat på en massa olika ställen om detta, men har inte hittat någonting. Det är så att jag har hört att man från och med...
Svar
9
· Visningar
1 491
Senast: LIA
·
W
Hästhantering Fy Fy Fy trodde aldrig detta skulle hända mig men igår kom dagen då jag totalt misslyckades med en transport av min unghäst. Detta...
Svar
10
· Visningar
1 530
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hejsan. Har en ny inköpt ponny (första:p) som har lite taskigt uppförande. Dvs bufflig ska ut ur boxen fort,lite bitig och försöker...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Try
·
Hästhantering Mitt föl är leksugen ibland i hagen. kommer springande stegrandes och bockandes. Funderar på hur man ska göra när hon vänder rumpan...
Svar
8
· Visningar
1 524
Senast: Masse
·
M
Hästhantering Hej, har börjat ridit en travare som är fem år, han tävlas så han rids inte alls så mycket, men nu har jag blivit medryttare på'n, dom...
Svar
7
· Visningar
1 122
Senast: danilo
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 2 årigt islandssto(:D) som jag nu ska börja ha som handshäst. Jag har Haft med henne en gång nu på ridplanen som...
Svar
10
· Visningar
1 148
Senast: Bimbolína
·
R
Hästhantering Tänkte börja med lite skrämselträning då det bland annat handlar om badbollar, presening osv, men vad är bäst att börja med och hur ska... 2
Svar
30
· Visningar
3 225
Senast: Binegar
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag... 2 3
Svar
46
· Visningar
5 127
Senast: sln
·
Hästhantering Hur gör ni som håller på med både AR och NH? Blir hästen förvirrad eller går det bra att kombinera? Jag är rätt ny inom båda...
Svar
11
· Visningar
2 834
Senast: fjordtokan
·
S
Hästhantering Behöver lite hjälp Har nämligen tagit mig den stora äran, att ta en go väns STORA häst på foder sålänge hon är bortrest. Pga skada så...
Svar
16
· Visningar
4 011
Senast: Babe
·
Hästhantering Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att...
Svar
2
· Visningar
1 445
Senast: Zalmiak
·
V
Hästhantering Hej! Mitt varmblodssto gapar hela tiden när man rider ut med henne. Hon har ett väldigt smalt vanligt tränsbett med ganska stora ringar... 2
Svar
27
· Visningar
2 720
Senast: Petratetra
·
Hästhantering har letat lite men inte hittat någon passande tråd riktigt. varför slänger hästar med huvudet, hästen ja grejat lite med de sista...
Svar
6
· Visningar
1 154
Senast: flummtokan
·
S
Hästhantering Jag har lite funderingar inför stundande sommarbete. Vi hade stallmöte i förrgår där det bestämdes att alla vallacker (5 stycken) ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 298
Senast: Egonson
·
W
Hästhantering Hade en tanke efter att vår 3-årige valack hoppa över bommen/mellanväggen förra veckan.... Skulle man kunna göra så här vid...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hur gör ni som har shettisar och små b-ponnyer, har ni ponnybommar i era släp? Men jag är mest intresserad av er som inte har det hur...
Svar
10
· Visningar
3 018
Hästhantering Jag satt och tittade på saluhästvideos på youtube och får fram denna i listen... 2 3
Svar
47
· Visningar
5 694
Senast: Pepon
·
L
Hästhantering Heej jag har en arab korsning på 19 år, som är mycket negativ.. vilket inte är så konstigt då det hänt mycket jobbigt på senaste tiden...
Svar
4
· Visningar
1 103
Senast: Popcorn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka