Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Har tänkt börja träna lite trick träning med min appaloosa kille, både för att stärka banden mellan oss ännu mer och det är ju kul att...
Svar
2
· Visningar
1 441
Senast: Zalmiak
·
V
Hästhantering Hej! Mitt varmblodssto gapar hela tiden när man rider ut med henne. Hon har ett väldigt smalt vanligt tränsbett med ganska stora ringar...
2
Svar
27
· Visningar
2 715
Senast: Petratetra
·
Hästhantering har letat lite men inte hittat någon passande tråd riktigt. varför slänger hästar med huvudet, hästen ja grejat lite med de sista...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: flummtokan
·
S
Hästhantering Jag har lite funderingar inför stundande sommarbete. Vi hade stallmöte i förrgår där det bestämdes att alla vallacker (5 stycken) ska gå...
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Egonson
·
W
Hästhantering Hade en tanke efter att vår 3-årige valack hoppa över bommen/mellanväggen förra veckan.... Skulle man kunna göra så här vid...
Svar
5
· Visningar
1 198
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hur gör ni som har shettisar och små b-ponnyer, har ni ponnybommar i era släp? Men jag är mest intresserad av er som inte har det hur...
Svar
10
· Visningar
2 963
Hästhantering Jag satt och tittade på saluhästvideos på youtube och får fram denna i listen...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 681
Senast: Pepon
·
L
Hästhantering Heej jag har en arab korsning på 19 år, som är mycket negativ.. vilket inte är så konstigt då det hänt mycket jobbigt på senaste tiden...
Svar
4
· Visningar
1 099
Senast: Popcorn
·
M
Hästhantering Någon som har någon bra ide på en bra lösning på lösdrift? Vad har ni för underlag i den?
Svar
1
· Visningar
814
Senast: Popcorn
·
A
Hästhantering Hej! Jag har ett 12-årigt kallblodssto som varit i min ägo i 1½ år. Har ridit i flera år men aldrig haft egen häst förrän nu. Och nu...
2
Svar
21
· Visningar
4 764
Senast: Atoma
·
Hästhantering Stod och tänkte lite på det idag när jag stod och fixade, städade och sopade i stallet. Under tiden stod ponnybusen med öppen boxdörr...
2
Svar
36
· Visningar
3 071
Senast: Hetla
·
C
Hästhantering Är nykomling men inte i hästvärlden. Har funderat över detta med inspektion i stallar osv. Hur mkt tittar inspektörerna på hagar kontra...
Svar
19
· Visningar
1 856
Senast: Masse
·
T
Hästhantering Har en hästtyp som är skeptisk, spänd och med stark flyktinstinkt. Dock har hon alltid varit hyfsat lugn att rida och hantera. Hon...
Svar
2
· Visningar
888
Senast: rosita
·
Hästhantering Har lite frågor angående lastning. Har varit med vid lastningar förut, men är fortfarande lite osäker. *Hur sätter man upp hönätet och...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Masse
·
B
Hästhantering Vi har anmält oss till en hästorientering i vårt landskap. Det är en bit dit, tar ca 30 min å köra bil å ska transportera hästarna dit...
Svar
10
· Visningar
1 221
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en liten fundering men inget jag kommer att göra! Om man har en hästtransprt med totalvikten 1300 och du får lasta 580kg...
Svar
13
· Visningar
1 535
Senast: Kirre
·
S
Hästhantering Jag letar efter material av pat parelli, det jag har hittat är nån enstaka bok på engelska... Men jag undrar om det finns någon bok som...
Svar
2
· Visningar
1 310
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering skall för första gången åka bort och träna, ca 75 km. skall till min förra tränare, på nått sätt känns det bäst nu, har fått igång...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: vinkelina
·
B
Hästhantering Hej! Jag har sökt och googlat men inte hittat svar på denna fråga: kan det vara en risk att lämna en hård plastboll, stor som en...
Svar
10
· Visningar
1 464
Senast: oxo
·
E
Hästhantering Har en fråga, som jag funderat lite på. En av våra hästar, som varit hos oss nu i tre år, var det första och andra året fördjävlig att...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: Ewertsberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp