Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

L
Hästhantering Är det någon som vet om man på nåt sätt kan lyckas lära sin unghäst tömkörning ensam. Alla jag känner är nämligen rädda för hästar och...
Svar
7
· Visningar
894
Senast: lady2
·
L
Hästhantering Ska avlägga hästskötarexamen om en dryg vecka, och är lite osäker på longeringsbiten. Därför ber jag er som redan är diplomerade...
Svar
15
· Visningar
1 961
Senast: Lavinia
·
F
Hästhantering OK då fortsätter vi här :)
17 18 19
Svar
361
· Visningar
23 234
Senast: Satterstina
·
Hästhantering Hur kan man med hjälp av NH-träning få en väldigt het häst lugnare? Hästen som orsakar min fråga är en islandshäst, en sk...
Svar
2
· Visningar
5 066
Senast: Trubbel
·
N
Hästhantering Vet inte om det redan finns en sån här tråd men jag kunde inte hitta någon & jag behöver verkligen råd! Har en 11 årig valack som jag...
Svar
12
· Visningar
1 658
Senast: Snowball
·
C
Hästhantering kan man hyra sommarbete för en häst som man hyrt över sommaren och ändå rida den, istället för att hyra stallplats? Måste en häst som...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: pinky
·
Hästhantering Jag har ett 17 årigt sto som jag haft sen nov. Vi har haft en del meningsskiljaktligheter eftersom hon är väldigt dominant till sättet...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: niclas_e
·
Hästhantering Kolla lite på gamla trådar men lägger upp en ny. Jag har en hingst på 6 år och hans avkomma på 8 mån. 6 åringen har jag haft i två...
Svar
5
· Visningar
2 276
Senast: lovelylace
·
B
Hästhantering Min vallack är klockren i verkligen allt jag gör med honom. Inga konstigheter någonstans alls..förutom i hagen. Det är ett problem, ett...
2
Svar
23
· Visningar
2 461
Senast: lindgreen
·
H
Hästhantering Som rubriken lyder.. Vad är en klapphingst? Tacksam för svar! ;) Kram
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Havremoppe
·
Hästhantering Vi ska äntligen få hem en liten foderponny:-) Enligt ägaren är risken stor att han testar mig i början då han har mycket ponnyvilja...
Svar
2
· Visningar
1 520
Senast: liten-peron
·
Hästhantering Kan tänkas att den här tråden hamnat fel. är ny här... Har tagit hem ett 13-årigt sto till ett litet stall i närheten av bostaden. Hon...
Svar
13
· Visningar
5 846
Senast: Magnum
·
R
Hästhantering Hej! jag har alltid undrat över det här med lindor och bandage. vilket man ska ha till vad etc. vad som passar bäst till...
Svar
6
· Visningar
1 228
Senast: Snowball
·
Hästhantering Har läst lite om det här ämnet tidigare men hittar nu inte riktigt vad jag undrar över. För en vecka sedan flyttade jag och kompisen...
Svar
17
· Visningar
2 427
Senast: acj
·
Hästhantering Nu har jag börjat fundera mer på den nya medryttarhäst jag har. Ett äldre sto som är lättfångad i hagen, men som inte gärna vill komma...
Svar
12
· Visningar
1 283
Senast: danilo
·
M
Hästhantering Har nyss fått reda på att repgrimman egentligen är till för att skapa obehag för hästen. Att knutarna är placerade där de är för att de...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 667
Senast: AbsolutTove
·
S
Hästhantering Min häst snubblar väldigt ofta vid ridning. Det känns som att han inte lyfter på benen men ibland kan han snubbla på asfalt t o m...
Svar
7
· Visningar
1 396
Senast: sophieh
·
B
Hästhantering Jag är en som ännu inte har fixat pass till mina hästar, (vilket jag ska göra nu) Tänkte bara se hur mycket det kostade för er att...
Svar
2
· Visningar
1 126
Senast: brilja
·
T
Hästhantering Hej! Min bil får dra 1300kg och mitt släp är inreggat på 1350kg. Vad händer om jag blir stoppad av polisen? Är det förövrigt...
Svar
9
· Visningar
1 335
Senast: Bee
·
Hästhantering Har en 4 åring som vi skode fram för första gången för några veckor senda. Gick okej för att vara första gången. Stog väll inte jätte...
Svar
5
· Visningar
1 311
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp