Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Är det någon vänlig själ som kan tala om för en icke upplyst om vad det är samt innebär? Vad har det för fördelar? //nyfiken QuickStar
Svar
5
· Visningar
1 019
Senast: kvandi
·
S
Hästhantering Jag fick hem min 11 månaders gammla unghingst igår. Igår lät jag han bara vara för att få ställa om sig, även också idag, men idag...
Svar
18
· Visningar
1 533
Senast: sln
·
J
Hästhantering Hej jag har en häst som vagar (lutar sig åt olika håll fram och tillbaka, är hon blir stressad) och hon har ffåt en infektion , och jag...
Svar
6
· Visningar
932
Senast: sthu
·
Hästhantering Brådis är det nu! Har en flock på två fullblod (kompisens) och mitt ridtravarsto. Alla tre mycket låga i rang och vi har aldrig några...
Svar
8
· Visningar
1 024
Senast: acj
·
B
Hästhantering Hej! Jag vet inte riktigt hur jag ska göra med min häst. Hon är världens underbasraste och snällaste i all hantering. INga problem...
Svar
13
· Visningar
5 595
Senast: lasseman
·
Hästhantering Jag har hittat en helt ljuvlig bäbis :love: Född i oktober, lämnar snart mamma. Men han står långt upp, Hudiksvall och jag bor i Skåne...
Svar
4
· Visningar
956
Senast: Salasolen
·
Hästhantering Allt detta tjat hit och dit om hästar ska eller inte ska gå i hagar! Jag har nyss bytt stall och igår när jag kom till stallet var min...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 865
Senast: Martenix
·
E
Hästhantering Jag skaffade min Nordis som 1-åring. Från dag nr:1 har vi lärt känna varandra via Nh. Det har varit en fantastisk resa utan höga röster...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Esso
·
S
Hästhantering Som rubriken lyder, hur kan man göra boxen och hagen roligare för en häst som lätt blir uttråkad? Har satt upp en boll med slicksten i...
Svar
10
· Visningar
1 783
Senast: Grålly
·
F
Hästhantering Jag har ett problem. Mitt tävligssto är så väluppfostrad att hon i princip vägrar att kissa på något annat ställe än i sin box. Detta...
Svar
9
· Visningar
1 394
Senast: Fransosen
·
F
Hästhantering Hur gör ni med era hästar. Har ni en bestämd datum/månad mm när ni släpper era hästar på bete dygnet runt.. Själv är jag ganska...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 778
Senast: kirrekorv
·
C
Hästhantering Imorrn är det återbesök hos veterinären. Tösen har nu haft totalboxvila i tre veckor. Förhoppningsvis säger de att hon ska få börja...
Svar
10
· Visningar
1 135
Senast: kiablo
·
Hästhantering Vet inte om jag hamnade i riktigt rätt forum men får hoppas det vart bra, Nu är det såhär, tävlingssäsongen börjar ju starta igång...
Svar
13
· Visningar
3 633
Senast: Roucle
·
T
Hästhantering Min häst har, så länge jag haft honom, varit jättelätt att lasta och åkt väldigt bra. Nu de senaste gångerna har han plötsligt börjat...
2
Svar
24
· Visningar
2 048
Senast: kol
·
S
Hästhantering Har en liten valack med grå papper i ASVH. För det första får han genomgå treårstest? För det andra, i vilket syfte skulle det då vara...
Svar
7
· Visningar
1 290
Senast: Shaklima
·
L
Hästhantering Hej! Har nyss flyttat till hus och är ju giiivetvis sugen på att skaffa min första egna häst. MEN frågan är, måste jag skaffa två? Pga...
Svar
4
· Visningar
987
Senast: Monsterkyss
·
Hästhantering Jag är lite konfunderad då en bekant till mig har fått kritik för att h*n band fast sin häst utomhus i en järnring vid en...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 292
Senast: flashlight
·
Hästhantering Okej, nu är det så här att min häst går i en hage med 5 till hagkompisar. 2 av dessa är VÄLDIGT övercosiala mot människor, (kallar dom...
Svar
14
· Visningar
1 294
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Vi skulle vilja köra ponnyn vi ska ta på foder i släp då och då, men han är tydligen svårlastad och stegrar sig. Tidigare har det...
Svar
2
· Visningar
1 220
Senast: Opartisk
·
V
Hästhantering När jag kör Nh med min pålle gör vi t.ex. följa john övningar. han följer mig som en hund. men när jag sedan vill att han ska stå still...
Svar
5
· Visningar
1 091
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp