Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

W
Hästhantering mitt varmblodsto är väldigt oberäknerlig, ibland kommer hon direkt och följer med in från hagen, men andra dagar bara vägrar hon och man...
Svar
15
· Visningar
1 624
Senast: strulxx
·
F
Hästhantering Hej! Jag undrar om Klaus Hempflings filmer finns på svenska? Är det någon som har sett dessa filmer? bra/dåliga?:D //Farrebarre
Svar
3
· Visningar
941
Senast: farrebarre
·
S
Hästhantering En go vän har åkt på semester, och jag har lovat att ta hand om hennes hästar. En av dom är en 4 årig russ valack, har gått som hingst...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: LIA
·
Hästhantering ursäkta jag är i trådskapartagen men det dyker upp små intressanta frågor och ställningstaganden som jag vill veta hur andra ser på...
Svar
17
· Visningar
1 367
Senast: rider
·
L
Hästhantering Jag har en varmblodsvalack som jag har på foder. Redan från första dagen har han "slagit" (typ kastat) med huvudet och står och tuggar...
Svar
9
· Visningar
1 065
Senast: Sammet
·
A
Hästhantering hej. min kompis häst är sjuk och får inte ridas så nu står hon som sällskapshäst. hon är rädd för allt! de kan vara vad som helst,hon...
Svar
15
· Visningar
1 675
Senast: flashlight
·
M
Hästhantering Hej, vad gör man när hästen inte vill gå från stallet? Om man försöker driva frammåt så stegrar sig hästen rejält och sparkar bakut. Det...
Svar
12
· Visningar
7 283
Senast: Tyckare
·
Hästhantering Ja i stallet har vi just nu 9 unghästar i olika grader av träning, (och ett gäng avelshingstar och några valacker för cheferna att rida...
2
Svar
22
· Visningar
3 519
Senast: Sammet
·
Hästhantering Kan ni beskriva (eller bilder) hur ni lastar era hästar själva in i transporten? när ni fått in hästen, går ni runt till baksidan av...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 004
Senast: axel
·
H
Hästhantering Läser en trevlig bok där flera av författarna verkar tillhöra en engelsk eller amerikans organisation som heter "INTELLIGENT...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering Hej! Har letat på en massa olika ställen om detta, men har inte hittat någonting. Det är så att jag har hört att man från och med...
Svar
9
· Visningar
1 487
Senast: LIA
·
W
Hästhantering Fy Fy Fy trodde aldrig detta skulle hända mig men igår kom dagen då jag totalt misslyckades med en transport av min unghäst. Detta...
Svar
10
· Visningar
1 527
Senast: Warmia
·
Hästhantering Hejsan. Har en ny inköpt ponny (första:p) som har lite taskigt uppförande. Dvs bufflig ska ut ur boxen fort,lite bitig och försöker...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Try
·
Hästhantering Mitt föl är leksugen ibland i hagen. kommer springande stegrandes och bockandes. Funderar på hur man ska göra när hon vänder rumpan...
Svar
8
· Visningar
1 518
Senast: Masse
·
M
Hästhantering Hej, har börjat ridit en travare som är fem år, han tävlas så han rids inte alls så mycket, men nu har jag blivit medryttare på'n, dom...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: danilo
·
B
Hästhantering Hej! Jag har ett 2 årigt islandssto(:D) som jag nu ska börja ha som handshäst. Jag har Haft med henne en gång nu på ridplanen som...
Svar
10
· Visningar
1 144
Senast: Bimbolína
·
R
Hästhantering Tänkte börja med lite skrämselträning då det bland annat handlar om badbollar, presening osv, men vad är bäst att börja med och hur ska...
2
Svar
30
· Visningar
3 218
Senast: Binegar
·
C
Hästhantering Hej, jag har en ganska svar och kanske moralfilosofisk fraga, jag har under en tid betraktat en Akhal Tekehingst (3 ar) som jag...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 923
Senast: sln
·
Hästhantering Hur gör ni som håller på med både AR och NH? Blir hästen förvirrad eller går det bra att kombinera? Jag är rätt ny inom båda...
Svar
11
· Visningar
2 832
Senast: fjordtokan
·
S
Hästhantering Behöver lite hjälp Har nämligen tagit mig den stora äran, att ta en go väns STORA häst på foder sålänge hon är bortrest. Pga skada så...
Svar
16
· Visningar
3 902
Senast: Babe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp