Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Efter att ha tvingats ta bort vår älskade C-ponny på grund av cushings och i samband med det kronisk fång ,som aldrig gav sej ,har vi...
Svar
17
· Visningar
1 487
Senast: _Runaway_
·
F
Hästhantering Hej. Får man ställa ut en trianglad ponny?:confused: Tacksam för svar. :)
Svar
2
· Visningar
908
Senast: fjordtokan
·
L
Hästhantering Jag är 14 år. Jag har en ponny och tävlar i westernridning, men snart är min ponny för liten och jag ska skaffa ny häst. Men vi har en...
Svar
5
· Visningar
1 071
Senast: Sammet
·
Hästhantering Har ett sto som snart är ett år. Problemet jag har med henne är att hon är omöjlig att hantera. Behöver tips och råd för hur jag ska...
2
Svar
23
· Visningar
2 488
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering Hej, har en häst som är 3 år som är skadat i bakbenet, nu är det så att ägaren till hästen vill att jag ska longera henne för att hon...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Atomiic
·
R
Hästhantering Mitt dräktiga sto i 9e mån drar världens repor i hagen med de andra, brallar och galopperar i våryra:eek: nu nojjar jag på om de brukar...
Svar
14
· Visningar
1 432
Senast: rosita
·
G
Hästhantering Min treåriga tös har varit så snäll att lasta och köra. Hela hösten körde vi henne varje vecka utan problem och hon gick snällt på, stod...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: Grinch
·
Hästhantering Är jag helt galen som funderar på att cykla med hästen, som man kan cykla med en hund? Hästen ifråga är en mycket lugn och säker...
2
Svar
26
· Visningar
4 845
Senast: Wippos
·
Hästhantering Ibland sadlar jag hästen hemma och har bara tränset att sätta på när jag kommer till träningsplats... Min häst har vadderade väggar i...
Svar
15
· Visningar
4 307
Senast: marwin
·
Hästhantering nu är det bara en månad kvar tills mitt shettissto ska föla så jag har funderat mkt på HUR det ska fungera. ska hon föla inne i en box...
Svar
2
· Visningar
998
Senast: Opartisk
·
Hästhantering När är det dags att brodda ur? Hos oss är det bar väg, lite lerigt men alla vägar (asfalt, grus) är fri från snö och is.. Dock är det...
Svar
11
· Visningar
1 060
Senast: Sorbe
·
Hästhantering Brukar ta med lillhingsten 11 månader gammal, på nån kort ridtur då o då för att hagen han går i nu ger begränsad tillgång till spring o...
Svar
1
· Visningar
842
Senast: Nebraska
·
Hästhantering vet inte vad som tagit åt min häst just nu. i söndags stack hon iväg med mig, precis när ja kopplat på grimmskaftet, som tur var så hade...
Svar
7
· Visningar
1 508
Senast: TessieW
·
Hästhantering OMG! Så söt! Och så otroligt duktig! http://www.youtube.com/watch?v=PLdO2cBAusw
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: -moa-
·
T
Hästhantering Min sköthäst(travare) ska på ATG-kliniken på måndag och röntga sig, efter att nu stått 4veckor i box p.g.a spricka i h.bak kota. Då han...
2
Svar
30
· Visningar
3 177
Senast: snusmumrikan
·
Hästhantering Hur kan man träna hästen till att bli trafiksäker? Min häst blir helt ifrån sej när det kommer en bil, kastar sej i dikena eller ut på...
2
Svar
26
· Visningar
2 714
Senast: zanque
·
Hästhantering Ja mitt sto har lite konstiga ideer..De kommer ut vid 05:30 på morgonen..får lunch vid 11-12 och sen brukar de kommain vid 15-16 tiden...
Svar
5
· Visningar
1 159
Senast: TheStar
·
G
Hästhantering Hej, har precis köpt en arabvalack som är trevlig att ha att göra med på alla sätt förutom när man borstar honom. När man har honom...
Svar
8
· Visningar
3 108
Senast: Godis
·
Hästhantering Hej! Min häst står i ett varmt innestall med varmvatten , solarium och allt. Men är det för tidigt att duscha hästen nu? Ute är dte...
2
Svar
25
· Visningar
2 761
Senast: Sorbe
·
  • Låst
Hästhantering Hejj alla NH-människor, :) Ja startar denna tråden för att jag vill prata med lite folk som tänker likadant som jag när det gäller...
Svar
1
· Visningar
861
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp