Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

M
Hästhantering Någon som har någon bra ide på en bra lösning på lösdrift? Vad har ni för underlag i den?
Svar
1
· Visningar
817
Senast: Popcorn
·
A
Hästhantering Hej! Jag har ett 12-årigt kallblodssto som varit i min ägo i 1½ år. Har ridit i flera år men aldrig haft egen häst förrän nu. Och nu... 2
Svar
21
· Visningar
4 870
Senast: Atoma
·
Hästhantering Stod och tänkte lite på det idag när jag stod och fixade, städade och sopade i stallet. Under tiden stod ponnybusen med öppen boxdörr... 2
Svar
36
· Visningar
3 116
Senast: Hetla
·
C
Hästhantering Är nykomling men inte i hästvärlden. Har funderat över detta med inspektion i stallar osv. Hur mkt tittar inspektörerna på hagar kontra...
Svar
19
· Visningar
1 872
Senast: Masse
·
T
Hästhantering Har en hästtyp som är skeptisk, spänd och med stark flyktinstinkt. Dock har hon alltid varit hyfsat lugn att rida och hantera. Hon...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: rosita
·
Hästhantering Har lite frågor angående lastning. Har varit med vid lastningar förut, men är fortfarande lite osäker. *Hur sätter man upp hönätet och...
Svar
3
· Visningar
920
Senast: Masse
·
B
Hästhantering Vi har anmält oss till en hästorientering i vårt landskap. Det är en bit dit, tar ca 30 min å köra bil å ska transportera hästarna dit...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en liten fundering men inget jag kommer att göra! Om man har en hästtransprt med totalvikten 1300 och du får lasta 580kg...
Svar
13
· Visningar
1 541
Senast: Kirre
·
S
Hästhantering Jag letar efter material av pat parelli, det jag har hittat är nån enstaka bok på engelska... Men jag undrar om det finns någon bok som...
Svar
2
· Visningar
1 311
Senast: fjordtokan
·
Hästhantering skall för första gången åka bort och träna, ca 75 km. skall till min förra tränare, på nått sätt känns det bäst nu, har fått igång...
Svar
2
· Visningar
789
Senast: vinkelina
·
B
Hästhantering Hej! Jag har sökt och googlat men inte hittat svar på denna fråga: kan det vara en risk att lämna en hård plastboll, stor som en...
Svar
10
· Visningar
1 477
Senast: oxo
·
E
Hästhantering Har en fråga, som jag funderat lite på. En av våra hästar, som varit hos oss nu i tre år, var det första och andra året fördjävlig att...
Svar
2
· Visningar
843
Senast: Ewertsberg
·
Hästhantering Efter att ha tvingats ta bort vår älskade C-ponny på grund av cushings och i samband med det kronisk fång ,som aldrig gav sej ,har vi...
Svar
17
· Visningar
1 489
Senast: _Runaway_
·
F
Hästhantering Hej. Får man ställa ut en trianglad ponny?:confused: Tacksam för svar. :)
Svar
2
· Visningar
913
Senast: fjordtokan
·
L
Hästhantering Jag är 14 år. Jag har en ponny och tävlar i westernridning, men snart är min ponny för liten och jag ska skaffa ny häst. Men vi har en...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: Sammet
·
Hästhantering Har ett sto som snart är ett år. Problemet jag har med henne är att hon är omöjlig att hantera. Behöver tips och råd för hur jag ska... 2
Svar
23
· Visningar
2 510
Senast: Sammet
·
M
Hästhantering Hej, har en häst som är 3 år som är skadat i bakbenet, nu är det så att ägaren till hästen vill att jag ska longera henne för att hon...
Svar
5
· Visningar
917
Senast: Atomiic
·
R
Hästhantering Mitt dräktiga sto i 9e mån drar världens repor i hagen med de andra, brallar och galopperar i våryra:eek: nu nojjar jag på om de brukar...
Svar
14
· Visningar
1 441
Senast: rosita
·
G
Hästhantering Min treåriga tös har varit så snäll att lasta och köra. Hela hösten körde vi henne varje vecka utan problem och hon gick snällt på, stod...
Svar
4
· Visningar
915
Senast: Grinch
·
Hästhantering Är jag helt galen som funderar på att cykla med hästen, som man kan cykla med en hund? Hästen ifråga är en mycket lugn och säker... 2
Svar
26
· Visningar
4 903
Senast: Wippos
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka