Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har alltid gått efter min tro att skaderisken på tävlingshästar är mindre om de får gå i hagen som "normala" hästar. Jag tror att leder och skelett blir starkare av att hästen själv får använda dem hur den vill, och så blir den ju både nöjdare och gladare av att vara ute!
Usch, tråkigt med klantar till hästar som går sönder så fort de får springa fritt i hagen. Jag vet vad du menar, min förra häst var precis sån. Vrickade sig, skrapade sig, drog av sig skorna, fick lymfangit, hovbölder osv osv osv i all oändlighet. Allting i hagen.
Jag slet mitt hår och stackars pappa letade i plånboken efter gömda tusenlappar. Jag önskade mig en madrasserad, dränerad, rund grushage, precis så liten att han inte skulle kunna springa
Det var alltid nåt med den där hästen. Jag tror det berodde på att han fortfarande inte var färdigväxt när jag köpte honom (5åring) och dessutom inte riktigt lärt sig att hantera sina låååååååånga ben ordentligt. Han var helt enkelt en stor valp ända tills han var sju.
Men nu är han såld till en jättebra tjej och hon har inte haft problem alls! Han växte helt enkelt ifrån det.
Jag tror ni missbedömde mig lite nu...självklart skulle jag inte låta honom stå inne jag menar att han inte får gå med andra hästar ute!
skaffa en annan hobby, det är levande varelser vi talar om...med behov!