Prata med hästen, hur gör ni?

Sv: Prata med hästen, hur gör ni?

Jag vet inte om jag kan kalla det prata men jag har en hel rad "kommandon" för mig som egentligen inte är några direkta kommandon. T.ex. så säger jag alltid "Försiktigt, det är halt" vid isigt underlag. Huruvida hästen verkligen tar det försiktigt eller ej har jag ärligt talat ingen koll på. På liknande sätt blir det "lyft... tack.... duktig" när jag kratsar hovarna. Har jag inte heller här testat om han verkligen lyfter hoven på "lyft", håller den still på "tack" och sätter ner den på "duktig".
 

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Träning Hej på er! Jag behöver lite hjälp, jag har haft foderhäst och många medryttar hästar, just nu är jag medryttare på en d-ponny. Grejen...
Svar
12
· Visningar
1 840
Senast: Loretta713
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 671
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har haft åldersnojja i stort sett hela mitt liv. Jag har verkligen varit skräckslagen inför tanken på att bli gammal, och tyckt att...
2
Svar
20
· Visningar
5 795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp